آموزشی

راهنمای کامل بازی Harvest Moon Back to nature

1826157 آموزشی

بازی برداشت محصول یا مزرعه‌دار در سال ۲۰۰۰ برای پلی‌استیشن یک منتشر شد که توانست یکی از بازی‌های محبوب و پر طرفدار این کنسول در آن زمان شود. بعدها این بازی برای کنسول‌های دیگر از جمله PSP و PS4 نیز عرضه شد که با توجه به استقبال خوبی که از این بازی شد و هم اکنون نیز افراد زیادی این بازی یکی از بازی‌های مورد علاقه‌شان است نگاهی دوباره به این بازی می‌اندازیم. توضیح اینکه این راهنما قبلا در کتاب مجموعه کد و رمز بازی‌های پلی‌استیشن یک به چاپ رسیده است. توضیح بازی برای کنسول پلی‌استیشن یک نوشته شده اما قابل استفاده برای PS4 و PSP نیز می‌باشد.


این راهنما تمامی نکات بازی را به طور کامل به شما آموزش خواهد داد. این راهنما شامل موارد بسیاری است، اعم از معرفی تمامی مکان‌های شهر (ساحل،مغازه‌ها، کتابخانه، بیمارستان، سوپرمارکت، مسافرخانه، میدان شهر و …)، معرفی تمامی شخصیت‌های بازی به همراه علایق، تاریخ تولد و خصوصیات رفتاریشان، معرفی تمامی محصولاتی که قادر به کشت آن‌ها هستید مانند سیب زمینی، شلغم، هویج، آناناس، توت فرنگی، خیار، گوجه، بلال و ….، آموزش خریداری وسایل برای آشپزخانه،آموزش و دستور پخت صدها غذا، آموزش چگونگی شرکت در مسابقات (همچون پرتاب گوجه، شنا، اسب سواری، آشپزی و…)، معرفی جداگانه‌ی ۵ دختر که قادر به ازدواج با آن‌ها خواهید بود، توضیح و راه حل تمامی سوالات و حوادثی که در بازی رخ خواهد داد و بسیاری مطالب دیگر.


پیشنهاد می‌شود ابتدا یک بار راهنما را به طور کامل بخوانید و بعد بازی را آغاز کنید. در حین بازی نیز از راهنما هم استفاده کنید! شما ابتدا در فصل بهار هستید. (در این بازی ۴ فصل وجود دارد، هر فصل ۳۰ روز، و روزها ۲۴ ساعت هستند که هر ساعت در این بازی ۱ دقیقه طول خواهد کشید)
این بازی بسیار جالب و تماشائی می‌باشد که مدت‌های زیادی شما را سرگرم خواهد کرد.
شروع بازی در فصل بهار است و شهردار شهر با شما صحبت کرده و به شما سه سال فرصت می‌دهد تا بتوانید مانند پدربزرگتان شهرت کسب کنید.

در آغاز g500 پول دارید.(ج واحد پول).
۱-محصولات: اول باید نام محصولات را شناخته و دانه‌های آن را از سوپر مارکت بخرید. Won چینی نیز سبزیجات، میوه‌ها و گل‌های عجیبی که در سوپر مارکت یافت نمی‌شود را با قیمت بسیار گران می‌فروشد. سبزیجاتی که در سوپر مارکت وجود دارد، ارزان می‌باشند، بنابراین سعی کنید در ابتدا از سوپر مارکت خرید کنید. در آغاز باید چوب‌های نازک را با تبر خورد کرده و سپس علف‌های هرز را با داس ببرید و زمینتان را شخم بزنید. می‌توانید زمینتان را 2X3 یا 3X3 شخم بزنید. اگر 3X3 شخم بزنید، مرکز زمین شخم زده را نمی‌توانید آب دهید. تنها با بالا بردن درجه آبپاش(Watering Can) و یا با مراجعه به کارگرهای کوچک که در کلبه ای در پشت کلیسا زندگی می‌کنند می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر نمی‌توانید از روش شخم زدن 3X3 استفاده کنید، یعنی درجه قدرت آب‌پاش شما کم است، از حالت 2X3 استفاده کنید تا بتوانید تمام نقاط شخم زده زمین را آب بپاشید. گاهی اوقات در محل شخم زده علف‌های هرز می‌روید، که می‌توانید با داس آن‌ها را از بین ببرید. وقتی زمین را شخم زدید به سوپر مارکت رفته و بذر و دانه بخرید و آن‌ها را در محل شخم زده بپاشید و هر روز یک نوبت به آن‌ها آب بدهید که بعد از چند روز رشد خواهند کرد.
در اینجا لیستی از محصولات را برای شما گرد آورده‌ایم.
A: سوپر مارکت

۱-فصل بهار Spring
a- شلغم Turnip قیمت: ج۱۲۰
فروش برای هر محصول: ج۶۰
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
b- سیب زمینی Potato قیمت: ۱۵۰ج
فروش برای هر محصول: ۸۰ج
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
c- خیار Cucumber قیمت: ۲۰۰ج
فروش برای هر محصول: ۱۰۰ج
رشد مجدد: بعد از پنج روز
۲- فصل تابستان Summer
a- ذرت Corn قیمت: ۳۰۰ج
فروش برای هر محصول: ۱۰۰ج
رشد مجدد: بعد از پنج روز
b- گوجه فرنگی Tomato قیمت۲۰۰ج
فروش برای هر محصول: ۶۰ج رشد
مجدد: بعد از سه روز
Cـ Onion پیاز قیمت: ۱۵۰ج
فروش برای هر محصول: ۸۰ج
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
۳- پاییز Fall
a- چغندر Sweetpotato قیمت: ۳۰۰ج
فروش برای هر محصول: ۱۲۰ج
رشد مجدد: بعد از سه روز
b-Eggplant بادمجان قیمت: ۱۲۰ج
فروش برای هر محصول: ۸۰ج
رشد مجدد: بعد از سه روز
c- هویج Carrot قیمت: ۳۰۰ج
فروش برای هر محصول: ۱۲۰ج
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
۴- زمستان Winter: در زمستان شما هیچ محصولی را نمی‌توانید روی زمین شخم زده بکارید مگر اینکه یک گلخانه داشته باشید. همچنین می‌توانید چیزهای دیگری را که به نظرتان با ارزش می‌آید در معدن به دست آورید. در ضمن همه‌ی روزها می‌توانید به ماهیگیری بروید.
۵-همه‌ی فصل‌ها بجز فصل زمستان: علف را به غیر از فصل زمستان در همه‌ی فصل‌ها می‌توانید بکارید. علف وقتی به اندازه کافی رشد کرد می‌توانید آن را با داس بریده و به عنوان علوفه برای گاو و گوسفندها استفاده کنید. همچنین می‌توانید به دام‌هایتان اجازه دهید در زمین چرا کنند. با این کار علف‌ها بهتر رشد می‌کنند.
a- علف قیمت: ۵۰۰ج
قیمت فروش: نمی‌توانید آن را بفروشید
رشد مجدد: نامعلوم. علف هیچ موقع نمی‌میرد.
بعد از فروش صد محصول می‌توانید سه محصول مهم را بخرید.
بهار Spring
توت فرنگی Straw Berry قیمت۱۵۰ج فروش برای هر محصول: ۳۰ج
رشد مجدد: بعد از دو روز رشد می‌کند.
تابستان: Summer
کدوتنبل Pumpkin قیمت: ۵۰۰ج
فروش برای هر محصول: ۲۵۰ج
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
پاییز Fall
اسفناج Spinack قیمت: ۲۰۰ج
فروش برای هر محصول: ۸۰ج
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
(Won محصولات دیگر هر فصل و گل‌های رنگارنگ را می‌فروشد).
a- کلم پیچ Cabbage قیمت: ۵۰۰ج
فروش برای هر محصول: ۲۵۰ج
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
b- آناناس Pineapple قیمت: ۱۰۰۰ج
فروش محصول: ۵۰۰ج
رشد مجدد: بعد از پنج روز
cـ فلفل سبز Green Pepper قیمت ۱۵۰ج فروش محصول: ۴۰ج
رشد مجدد: بعد از سه روز
d-گلMagic Red Flower قیمت: ۵۰۰ج
فروش: نمی‌توانید بفروشید.
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
e-گل گربه صورتی Pink Cat Flower قیمت:۳۰۰ج
فروش: نمی‌توانید بفروشید.
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
f-گل کاغذی Toy Flower قیمت ۴۰۰ج
فروش برای هر محصول: نمی‌توانید بفروشید.
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
g- پرتقال بم Orange Cup قیمت: ۱۰۰۰ج
فروش محصول: نمی‌توانید بفروشید.
رشد مجدد: رشد نمی‌کند.
۳- با حیوانات اهلی می‌توان ثروتمند شد:
حیوانات اهلی همگی رام هستند، شامل گاو، گوسفند، سگ، اسب، ماهی، مرغ‌ها. که شما را زود ثروتمند می‌سازند.
a- اسب Horse: شما می‌توانید یک اسب کوچک زیبا و دوست داشتنی را در شروع بازی در مزرعه Yodel Ranch ببینید.
بعد از اینکه اسب را در اختیار گرفتید می‌توانید با اسبتان صحبت کرده و آن را تمیز کنید. که هر روز باید این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید به او اجازه دهید تا در روزهای خوب و آفتابی، بیرون از اصطبل به بازی بپردازد. فقط آن را در روزهای بارانی بیرون نیاورید. همچنین می‌توانید چوب‌هایی را با فاصله در جلوی اصطبل بکارید تا اسب در روزهای بارانی بیرون نیاید. اسب در روزهای بارانی زیاد نمی‌تواند از مزرعه دور شود بنابراین شما به راحتی می‌توانید او را یافته و به اصطبل برگردانید. بعد از یک سال اسب شما رشد کرده و بزرگ‌تر می‌شود. می‌توانید با استفاده از خورجین و زین، سوار اسب شده و در مسابقات اسب سواری شرکت کرده، از آن لذت ببرید. اگر می‌خواهید در مسابقات سوارکاری برنده شوید باید هر روز سوار اسب شده به او آموزش بدهید. چیز خوبی که در بازی وجود دارد این است که اسب شما به غذا احتیاج ندارد. فراموش نکنید، برای اینکه او را پیش خود بیاورید باید از سوت مخصوص اسب استفاده کنید.
b- سگ Dog: در ابتدا شما یک سگ کوچک بسیار زیبا در اختیار دارید که در آغاز بازی همراه شماست. احتیاج نیست به او غذا بدهید. فقط برای او سوت بزنید و هر روز یک بار او را از زمین بلند کرده و دوباره زمین بگذارید. در یکی از روزها Won به طرف خانه شما می‌آید و برای سگ یک توپ بازی به قیمت ۱۰۰ج می‌آورد. می‌توانید توپ را خریده و از آن برای آموزش سگ استفاده کنید. با این کار سگتان از سگ‌های دیگر سریع‌تر می‌شود و موقعی که برای گاوها و گوسفندها زنگوله می‌زنید او آن‌ها را کنترل می‌کند. از دیدن مسابقه سگ‌ها در فستیوال نیز می‌توانید لذت ببرید و اگر می‌خواهید در مسابقه برنده شوید او را هر روز آموزش بدهید.
c-ماهی Fish: این یک نمونه جالب است. شما می‌توانید حیواناتی خیلی کوچک و زیبا را از دریاچه با قلاب ماهیگیری گرفته و برای آن‌ها از سوپر مارکت غذا تهیه کنید. غذای آن‌ها ارزان بوده و محل نگه‌داری ماهی‌ها در حوضچه می‌باشد. اگر تعداد ماهی‌ها زیاد باشند بعد از بزرگ شدن با هم بازی می‌کنند. در زمستان برای ماهی‌ها نمی‌توانید غذا ببرید.
d-مرغ و جوجه‌ها Chicken: این حیوان عجیب را می‌توانید از مرغداری واقع در مزرعه Poultry Farm بخرید. قیمت آن ۱۵۰۰ج می‌باشد. کافی است که تنها یک بار آن را بخرید. او هر روز برای شما تخم می‌گذارد و می‌توانید یکی از تخم‌ها را در محل جاگذاری تخم گذاشته تا بعد از چند روز تخم به جوجه تبدیل شود. شما باید هر روز به مرغتان غذا بدهید تا تخم بگذارد. می‌توانید در قسمت چرخ آبی، سمت رودخانه رفته و یک دانه ذرت در آ‎نجا قرار داده، که هر بسته میوه ذرت برابر ده بسته غذای مرغ می‌باشد. تخم مرغ بعد از سه روز به جوجه تبدیل می‌شود. در ابتدا می‌توانید پنج جوجه داشته باشید، اما اگر مرغداری‌تان را بزرگ‌تر کنید تا ده مرغ هم می‌توانید در مرغداری داشته باشید. اندازه تخم مرغ‌ها متفاوت می‌باشند. چیز دیگری که می‌توانید از تخم مرغ درست کنید سس مایونز است که باید دستگاه مایونز درست کن را بخرید و آن بسیار ارزان است.
e-گاوها Cows: این حیوان بسیار شاد و زیبا می‌باشد و برای شما پول زیادی به همراه دارد، غذای آن نیز بسیار ارزان است. هر روز به او علوفه بدهید تا بزرگ شده، شیر بدهد. می‌توانید گاو را به مزرعه هدایت کنید تا علف بخورد. با این کار علف نیز بهتر رشد می‌کند. وقتی گاوتان بزرگ شد می‌توانید به او دارو تزریق کنید تا آبستن شود (C.M.Potion). در موقع حاملگی نمی‌توانید از او شیر بگیرید. ظرف شیر و مقدار آن در حالت‌های(قلب‌های) مختلف تغییر می‌کند. او درجه‌های مختلفی از مقدار شیر می‌دهد که عبارتند از G-B-S-M. اگر در فستیوال مسابقات گاو برنده شوید گاو شما مقدار شیرش به درجه G می‌رسد. هر روز باید با او صحبت کنید، او را تمیز کرده و هر روز شیر او را بدوشید تا خوشحال شود.
f-گوسفندان Sheeps: آن‌ها پشم‌های گرم دارند و برایتان مفید هستند چون برای شما یک پتو درست می‌کنند. این حیوان بسیار شاد بوده و می‌توانید از او پول بیشتری فراهم کنید (در صورتی که هر روز به او علوفه بدهید). هر هفته یک بار بعد از آنکه پشم‌ها زیاد شدند می‌توانید آن‌ها را با قیچیClippers کوتاه کنید. بعد از آنکه دامداریتان را بزرگ‌تر کردید می‌توانید تا ۲۰ رأس گاو و گوسفند داشته باشید. در روزهای بارانی دام‌هایتان را بیرون نبرید. در ضمن مواظب باشید که سگ شما بی‌خود و بی‌جهت به طرف گاو و گوسفندها پارس نکند. باید سگتان را به خوبی تربیت کنید تا به موقع پارس کند. اگر این کار را نکنید قلب دام‌هایتان کاهش می‌یابد. موقعی که هوا بارانی یا طوفانی است دام‌ها را در مکان‌های خودشان نگه‌دارید. برای این کار می‌توانید از کارگرهای کوچک قبل از آنکه وضعیت هوا بد شود نیز کمک بگیرید. باید هر روز به تلویزیون نگاه کنید و وضعیت هوا را برای روز آینده به خاطر داشته باشید.
۴- مکان‌ها و قسمت‌ها در شهر Mineral Town
این قسمت بسیار مهم می‌باشد. شما باید مکان‌ها را به خاطر داشته باشید تا در هنگام بازی دچار دردسر نشوید. اگر راهتان را گم کردید می‌توانید با Select نقشه را باز کرده و جای مورد نظرتان را پیدا کنید. همچنین می‌توانید جایی را که سگتان در آنجا قرار دارد را نیز پیدا کنید. در اینجا لیستی از مکان‌های بازی را تهیه کرده‌ایم.
مزرعه The Farm: خانه شما در اینجا قرار دارد، جایی که شما می‌توانید در آن استراحت کنید. در اینجا تلویزیون، تختخواب، یک ساعت، کتابخانه و مقداری اثاثیه دیگر وجود دارد. وقتی خانه‌تان را بزرگ‌تر کردید می‌توانید مقداری وسائل دیگر نیز داشته باشید از جمله تختخواب و آشپزخانه مجهز و کامل.
مرغداری The Henhouse: محل نگه‌داری و تغذیه مرغ‌هایتان می‌باشد.
گاوداری The Barn: محل نگه‌داری و پرورش گاو و گوسفندها می‌باشد.
حوضچه ماهیFish Pond: محل نگه‌داری ماهی و هر روز باید به آن‌ها غذا بدهید.
اصطبل Stable: محل نگه‌داری اسب. وقتی هوا بارانی است اسبتان را در اصطبل قرار دهید.
چیزهای دیگر: درخت سیب- در پائیز می‌توانید روزی سه عدد سیب از درختتان برداشت کنید. همچنین هر روز می‌توانید عسل از لانه زنبور در بالای درخت تهیه کنید. در لانه سگتان چیزی نمی‌توانید قرار دهید.
بیرون از مزرعه:
Aـ آهنگری Blacksmith: Saibra آهنگر و شاگردش در اینجا زندگی می‌کنند. ساعت کار آهنگری از ده صبح تا چهار بعد از ظهر می‌باشد. روزهای پنجشنبه آهنگری تعطیل است.
آیتم‌ها:
بالا بردن درجه ابزارها
c- دستگاه پنیر و مایونز درست کنی
B- نوشیدنی فروشی Ajawinery: manna و duke در اینجا زندگی می‌کنند. ساعت کار از ۹صبح تا ۱۲ظهر می‌باشد. شنبه تعطیل می‌باشد.
شهر Town:

A- شمال شهر Northtown

a- خانه Basil که anna و basil والدین Marry در آن زندگی می‌کنند.
b- کتابخانه Library: در اینجا می‌توانید با مطالعه کتاب‌های مختلف به اطلاعاتتان بیفزایید. Marry در اینجا کار می‌کند. ساعت کار از ده صبح تا چهار بعد از ظهر می‌باشد. روزهای دوشنبه کتابخانه تعطیل است.
c- خانه Ellen: Ellen و Stu در اینجا زندگی می‌کنند. Stu برادر Elli می‌باشد. مادر بزرگشان از آن‌ها نگه‌داری می‌کند.
خانه شهردار Thomas Mayores: شهردار در اینجا زندگی می‌کند. پلیس شهر Harris نیز اینجا زندگی می‌کند. Kana عکاس نیز در اینجا زندگی می‌کند.
B-غرب شهر West Town:
مسافرخانه Inn: Bardougs و Ann در اینجا زندگی می‌کنند. آن‌ها غذاهای متنوعی می‌فروشند. Cliff نیز در اینجا اقامت دارد و Won مرد چینی نیز از ساعت ۱ بعد از ظهر در اینجا چیزهای عجیبی می‌فروشد. ساعت کار از هشت صبح تا نه شب می‌باشد.
C-جنوب شهر Southtown:
a-کلیسا Church: Pastor Carter در اینجا زندگی می‌کند و مراسم عروسی و عزاداری در اینجا برگزار می‌شود. ساعت کار نه صبح تا هشت شب.
b-کارگرهای کوچک Harvest Sprites: آن‌ها در پشت کلیسا، در کلبه‌ای کوچک زندگی می‌کنند و می‌توانید از آن‌ها در مورد مزرعه‌تان سؤال کنید.
D-شرق شهر East town:
a-سوپر مارکت Supermarket: Karen با والدینش Sasha و Jeff در اینجا زندگی می‌کنند. در اینجا می‌توانید غذاها و سبزیجات و میوه‌های مختلف بخرید. ساعت کار از نه صبح تا پنج بعد از ظهر می‌باشد. یکشنبه و سه شنبه تعطیل است.
اجناس فروشی: سبزیجات Seeds - آرد Flour - روغن Oil - زرد چوبه Curry - کوفته برنجی Rice Ball - نان Breed - سبد Basket - کوله پشتی Ruck Suck - پر آبی Blue Feather - کاغذ کادو Wrapping Paper - غذای ماهی Fish Feed
b- بیمارستان: Elli و دکتر در اینجا زندگی و کار می‌کنند. اگر مریض می‌باشید به اینجا رفته و خود را آزمایش کنید. دارو نیز از اینجا بخرید. ساعت کار از نه صبح تا چهار بعد از ظهر می‌باشد. روزهای چهارشنبه بسته است.
وسایل فروشی: دارو Bodigzer - داروهای شیمیایی TurboJolt
E- میدان شهر Rose Square:
میدان: اینجا مکان برگزاری مسابقات می‌باشد.
زباله‌دانی Trash Can: در اینجا آشغال‌های ماهی را جمع‌آوری می‌کنند.
تابلو اعلانات Bulletin Board: اطلاعات تمام مسابقات در اینجا نصب می‌شود.
ساحل اسکله: Kai تابستان‌ها در اینجا اقامت دارد. تابستان‌ها می‌توانید از اینجا غذا بخرید.
وسایل فروشی:
بستنی قیفی Snowcone
ذرت پخته شده Roastedcorn
ماکارونی Pasta
پیتزا Pizza
آب Water
Zack خریدار نیز در اینجا زندگی می‌کند.
اسکله Shore: در اینجا می‌توانید ماهیگیری کنید.
بیرون شهر Outside The Towon:
مزرعه Yodel Ranch: May و پدر بزرگش Grand Pa در اینجا زندگی می‌کنند. آن‌ها حیوانات و غذا برای گاو و گوسفند و همچنین داروهای حیوانات را می‌فروشند. ساعت کار از نه صبح تا سه بعد از ظهر می‌باشد. روزهای دوشنبه بسته است.
اجناس فروشی:
علوفه Fodder
گاو Cow
گوسفند Sheep
داروی حاملگی گاو C.M.Potion
داروی حاملگی گوسفند S.M.Potion
داروی حیوانات Animals Medicine
زنگوله Bell
مزرعه Poultry Farm: Popuri و برادرش Rick و مادر آن‌ها Lilia در اینجا زندگی می‌کنند. آن‌ها مرغ می‌فروشند و شما می‌توانید مرغ‌هایتان را در اینجا بفروشید. ساعت کار از ۱۲ ظهر تا چهار بعد از ظهر می‌باشد. روزهای یکشنبه تعطیل است.
وسایل فروشی:
غذای مرغ Chicken Feed
مرغ و جوجه Chicken
غذا و داروی حیوانات Animal Medicine
C: خانه نجار Wood Cuter House: Gotz نجار و Lonis جهانگرد در اینجا زندگی می‌کنند. از اینجا می‌توانید چوب بخرید. شما می‌توانید مرغوبیت (درجه) خانه‌تان را بالا ببرید. همچنین می‌توانید مرغداری و دامداریتان را بزرگ‌تر کنید. در اینجا نیم تنه درختانی وجود دارد، بعد از اینکه درجه تبر شما کامل شد می‌توانید این نیم تنه‌های درخت را ببرید. ساعت کار از نه صبح تا پنج بعد از ظهر می‌باشد. روزهای یکشنبه تعطیل است.
وسایل فروشی: چوب Lumber و بالا بردن درجه خانه و دامداری و مرغداری.
D-حمام Hotspring
حمام: شما ساعت‌ها می‌توانید در اینجا استراحت و خستگی‌تان را در کنید. همچنین می‌توانید تخم مرغ را در اینجا آب‌پز کنید.
آبشار و رودخانه Waterfall And River: در اینجا می‌توانید ماهی بگیرید.
معدن Mine، پشت آبشار می‌باشد.
تپه مادر Mothers Hill – کنار تپه مادر، دریاچه Lake: از اینجا می‌توانید ماهی بگیرید. درون تپه مادر یک علف‌زار (مرتع) بزرگ می‌باشد. در اینجا می‌توانید گل‌های رنگارنگ و بسیار زیبایی جمع‌آوری کنید. درخت سدر: Cedartree و قله Summit که می‌توانید برای مسابقات و حوادث به اینجا بیایید.
جزیره کوچک Small island: در زمستان اینجا یک معدن مخفی وجود دارد.
شخصیت‌ها و بازیکنان: شما باید در این بازی افراد را بشناسید. در اینجا لیستی تهیه شده است.
خودتان و دخترها که شامل Popuri- Karen- Ann- Marry- Elli می‌باشند.
Duck: او شوهر Manna می‌باشد و دخترش در قسمت چپ دهکده زندگی می‌کند، او در نوشیدنی فروشی کار می‌کند.
Manna: او همسر Duck می‌باشد. او زیاد صحبت می‌کند.
Sabira: او آهنگر است و با شاگردش Gray زندگی می‌کند و فلزات معدنی را بسیار دوست می‌دارد.
Gray: او شاگرد Sabira می‌باشد و رقیبی برای Marry است. او سعی می‌کند آهنگر از او راضی باشد. ایشان در مسافرخانه زندگی می‌کند.
Basil: او گیاهان را دوست دارد و شوهر Ann است. او دوست دارد به کوهستان برود. همچنین کتاب‌های زیادی در باره گیاهان دهکده می‌خواند.
Ann: او همسر Basil می‌باشد. او خیلی خوب است و دوست دارد بعد از ظهر‌ها در میدان شهر با دیگر زنان صحبت کند.
Ellen: او از ماما استفاده می‌کند. او مادر بزرگ Elli و Stu است و گل‌های شاد را دوست دارد.
Stu: او برادر Elli و شاگرد Ellen و نوه‌اش می‌باشد. او یک کوچولوی پر جنب و جوش است و بازی با دیگران را بسیار دوست دارد.
Doctor: او با Elli در بیمارستان کار می‌کند و از او خوشش می‌آید.
Doug: او داخل مسافرخانه می‌باشد و پدر Ann است. او همیشه Ann را سرزنش می‌کند و او را برای کار کردن کوچک می‌داند.
Carter: او کشیش و در کلیسا است و با دیگران بسیار خوب است.
Cliff: او رقیبی برای Ann است. او واقعاً خوب است و در مسافرخانه زندگی می‌کند. بیشتر مواقع در کلیسا است.
Thomas: او شهردار شهر است. میمون و سگ را بسیار دوست دارد و در خانه‌اش زندگی می‌کند. فقط موقعی که حیوانی را به او می‌دهید نگاهش کنید.
Harris: او یک پلیس است و هر روز به این طرف و آن طرف گشت می‌زند. حیوانات را دوست دارد و در خانه شهردار زندگی می‌کند.
Kano: او عکاس است و زندگی انسان‌ها و حیوانات را به تصویر می‌کشد و در خانه شهردار زندگی می‌کند.
Zack: او خریدار می‌باشد و هر روز ساعت پنج بعد از ظهر به شهر می‌آید و خرید می‌کند. او در خانه‌اش واقع در ساحل زندگی می‌کند.
Barley: او در مزرعه Yodel Ranch با دختر بزرگش May می‌باشد.
May: او دوست دارد همیشه با Stu بازی کند.
Jeff: او پدر Karen و در سوپر مارکت فروشنده است.
Sasha: او همسر Jeff است و همیشه در مورد سوپر مارکت با شوهرش دعوا می‌کند.
Greg: او یک ماهیگیر است و می‌تواند به شما یک قلاب ماهیگیری بدهد. در تابستان می‌توانید او را ببینید. او ماهی بزرگ را دوست دارد.
Lilia: در مزرعه Poultry Farm زندگی می‌کند. او مادر Popuri است، شوهر او هر روز برای خرید داروی حیوانات به خارج شهر می‌رود و هیچ گاه در بازی او را نمی‌بینید.
Rick: او برادر Popuri است و فکر می‌کند واقعاً بچه است و Kai را دوست ندارد.
Kai: او به خرابکار شهر معروف است. بیشتر افراد از او نفرت دارند و همیشه تنها است.
Won چینی: او همیشه در ساعت ۱ بعد از ظهر در مسافرخانه اقامت دارد و چیزهای عجیبی می‌فروشد.
Gotz: او یک نجار است و در خانه‌اش نزدیک کوهستان زندگی می‌کند. او چوب هم می‌فروشد. خانواده او در طوفان و بوران مرده‌اند.
Louis: او با Gotz زندگی می‌کند و جهانگرد می‌باشد. او در باره زنبور عسل تحقیق می‌کند و عسل را بسیار دوست دارد.
Chef: کارگر قرمز. او غذا را زیاد دوست دارد. همه کارگران کوچک آرد را نیز دوست دارند.
Nappy: کارگر پرتقالی رنگ: او بازی را بسیار دوست دارد.
Hoggy: کارگر زرد رنگ: او خوردن را دوست دارد.
Timid: کارگر سبز رنگ: او در باره هر چیزی صحبت می‌کند.
Staid: کارگر کوچک آبی رنگ: او آرد را دوست دارد.
Bold: کارگر بنفش رنگ: او کار کردن را دوست دارد.
Aqua: کارگر نیلی رنگ: او دوست دارد همیشه تمیز باشد.
ابزارآلات:
در ابتدای بازی پنج ابزار کار دارید که شامل تبرAXe، آب پاش Watering can، چکشHammer، داس Sickle می‌باشند. می‌توانید قدرت آن‌ها را به حد بالا Maximum برسانید. در ضمن آن‌ها را هیچ موقع بر سر حیوانات نکوبید.
آب‌پاش، Watering Can
از این وسیله برای آب دادن به گیاهان استفاده کنید. برای پر کردن آب‌پاش باید به حوضچه یا رودخانه و یا دریاچه بروید.
چوب ماهیگیری Fishing Rod
از این ابزار برای ماهی گرفتن در دریاچه و رودخانه یا حوضچه زیرزمینی استفاده نمایید. وقتی دکمه مربع را نگه‌دارید چوب را به داخل آب خواهید انداخت، بعد از چند ثانیه که چوب تکان خورد باید دکمه را رها کنید تا ببینید چیزی به دست آورده‌اید یا نه.
چگونه بدست بیاورید: در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه در ساعت‌های هفت تا ده صبح به اسکله ساحل بروید. Greg آنجا خواهد بود، با او صحبت کنید. او از شما خواهد پرسید، آیا ماهیگیری را دوست دارید. شما باید به او جواب مثبت بدهید سپس به شما چوب ماهیگیری را خواهد داد. ( نکته: باید کوله پشتی شما جای خالی داشته باشد تا بتوانید آن را بگیرید) او در بعد از ظهر بعضی از روزها در مواقعی یک سری وسایل دیگر نیز می‌فروشد.
تیر کمان ماهیگیری Fishing Pole:
این وسیله بهتر از چوب ماهیگیری می‌باشد. پنجاه ماهی را در حوضچه ماهی خودتان قرار دهید (تعداد پنجاه ماهی زیاد مهم نیست، فقط تعدادی ماهی در اینجا قرار دهید تا بچه‌دار شوند و به پنجاه برسند). Greg در یکی از روزها صبح زود پیش شما می‌آید، با او صحبت کنید تا برای شما یک استخر ماهی بسازد. ( کوله پشتی شما باید چند فضای خالی داشته باشد).
فرچه Brush: از این وسیله برای تمیز کردن حیواناتتان استفاده کنید. فقط برای سگ و مرغ‌ها نمی‌توانید استفاده کنید. باید هر روز اسب و گاو و گوسفندهایتان را با آن تمیز کنید تا آن‌ها سرحال باشند.
آن را از آهنگری به قیمت ۸۰۰ سکه بخرید.
شیر دوش Milker: از این وسیله برای دوشیدن شیر گاوهایتان استفاده کنید. با دکمه مربع در جلوی گاو استفاده کنید تا شیر گاو را بدوشد. آن را از آهنگری به قیمت ۲۰۰۰ سکه بخرید.
قیچی Clipper: از این وسیله برای کوتاه کردن پشم گوسفندان استفاده کنید. با فشار دادن دکمه مربع پشم گوسفند قیچی می‌شود. آن را از آهنگری به قیمت ۱۸۰۰ سکه بخرید.
زنگوله Bell: برای آنکه گاو و گوسفندان را به آسانی جابجا کنید از این وسیله استفاده کنید. اگر سگتان را خوب تربیت کنید با داشتن این وسیله به شما خیلی کمک می‌کند. آن را در مزرعه Yodel Ranch(گاوداری) به قیمت ۵۰۰ سکه بخرید.
پر آبی Blue Feather:
اگر می‌خواهید با دختری ازدواج کنید آن را به او بدهید. این کار را موقعی باید انجام دهید که خانه‌تان بزرگ و کامل و همچنین قلب او کاملاً قرمز شده باشد. آن را می‌توانید به قیمت ۱۰۰۰سکه از سوپر مارکت یا به قیمت۳۰۰۰سکه از Won چینی تهیه کنید( آن را به هیچ عنوان از Won نخرید).
۱۳- دستگاه سس مایونز درست کنی Mayonaise Maker: برای آنکه بتوانید این وسیله را بدست آورید باید درجه مرغداری شما بالا باشد(مرغداری‌تان بزرگ باشد). با یک سنگ معدن الماس به آهنگری رفته و آن را به قیمت ۲۰۰۰۰ سکه بخرید. تخم مرغ‌ها را در آن استفاده کنید تا به سس تبدیل شود.
۱۴- دستگاه کاموا درست کنی Yarn Maker: برای آنکه بتوانید این وسیله را بدست آورید باید درجه گاوداری شما کامل یعنی گاوداری شما بزرگ باشد. به آهنگری رفته، با یک سنگ معدن الماس آن را به قیمت ۲۰۰۰۰ سکه بخرید. پشم‌های قیچی شده گوسفندان را در این دستگاه استفاده کنید تا به پشم تبدیل شوند.
۱۵- دستگاه پنیر درست کنی Chesse Maker: برای بدست آوردن این وسیله باید گاوداری شما بزرگ باشد. شیرهای گاوتان را در این دستگاه استفاده کنید تا به پنیر تبدیل کند. برای خرید آن با یک سنگ معدن الماس به آهنگری رفته و آن را به قیمت ۲۰۰۰۰ سکه خریداری کنید.
۱۶- جواهرات Jewelry: آن را به عنوان هدیه به دخترها بدهید. جواهرات بسیار گران و خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با یک سنگ معدن نقره ای خاردار به آهنگری رفته و آن را به قیمت ۱۰۰۰ سکه بخرید.
۱۷- توپ بازی سگ Dogball: از این وسیله برای تربیت کردن سگتان استفاده کنید. این وسیله بسیار ارزان بوده و می‌توانید آن را به قیمت ۱۰۰ سکه در یکی از فصل‌ها و روزها از Won چینی بخرید.
۱۸- گلدان Vase: برای تزئین کردن خانه‌تان یک گل داخل آن قرار دهید. بعد از آنکه خانه‌تان بزرگ شد در یکی از روزها آن را از Won به قیمت ۵۰۰۰ سکه بخرید.
۶- آیتم‌ها (وسایل):
لیستی از وسایل، محل و قیمت آن‌ها که در هر فصلی موجود می‌باشد.
A- سوپرمارکت Supermarket:
1- Oil روغن ۵۰ سکه
۲- Flour آرد ۵۰ سکه
۳- Curry Powder زردچوبه ۵۰ سکه
۴- Rice Ball کوفته برنجی ۱۰۰سکه
۵- Bred نان ۱۰۰ سکه
۶- Medium rucksuck کوله پشتی کوچک۳۰۰۰ سکه
۷- Large ruck suck کوله پشتی بزرگ ۵۰۰۰ سکه
۸- Basket سبد ۵۰۰۰ سکه
۹- Fish feed غذای ماهی ۲۰ سکه
۱۰- Wrapping Paper کاغذ کادو ۱۰۰سکه
۱۱- Blue Feather پرآبی ۱۰۰۰ سکه
B- گاوداری Vodel Ranch:
1- Fodder علوفه ۲۰ سکه
۲- Sheep گوسفند ۴۰۰۰ سکه
۳- Cow گاو ۶۰۰۰ سکه
۴- C.M.Potion داروی گاو ۳۰۰۰ سکه
۵- S.M.Potion داروی گوسفند ۳۰۰۰ سکه
۶- Animal Medicine غذای حیوانات ۱۰۰۰ سکه
۷- Bell زنگوله ۱۰۰۰ سکه
C- مرغداری Poultry Farm:
1- Chicken Feed غذای جوجه ۱۰ سکه
۲- Chicken جوجه ۱۵۰۰ سکه
۳- Animal Medicine داروی حیوانات ۱۰۰۰ سکه
D- آهنگری Black Smith:
1- Brush فرچه تمیز کردن حیوانات ۸۰۰ سکه
۲- Milker شیردوش ۲۰۰۰ سکه
۳- Clippers قیچی ۱۸۰۰ سکه
E- نوشیدنی فروشی Aja Winery:
1- Wine شربت ۵۰۰ سکه
۲- grape Juice آب انگور ۳۰۰ سکه
F- بیمارستان و کلینیک clinic و Hospital:
1- Bodigizer دارو ۵۰۰ سکه
۲- Bodigizer XL داروی XL 1000 سکه
۳- Turbojoit داروی شیمیایی ۱۰۰۰ سکه
۴- turbo Joit XL داروی شیمیایی XL2000 سکه
G- هتل و مسافرخانه Dougs:
1- Full Meal غذای کامل ۵۰۰ سکه
۲- Salad سالاد ۳۰۰ سکه
۳- Apple Pie کلوچه سیب ۳۰۰ سکه
۴- Chesse Cake کیک پنیر ۲۵۰ سکه
۵- Cookie شیرینی ۲۰۰ سکه
۶- Water آب
H- خانه نجار Woodcutter House:
1- Lumber چوب ۵۰ سکه
I- خانه خودتان Your Farm
Honey عسل ۵۰ یا ۶۰ سکه
Weeds لباس فقط زمستان دارد و فروشی نیست
J- معدن آبشار Water Fall Mine:
سنگ معدن قهوه‌ای ۵سکه- سنگ معدن نقره‌ای ۱۰ سکه- سنگ معدن طلایی ۱۵ سکه- سنگ معدن آبی ۲۵ سکه- سنگ کلوخ ۱ سکه.
K- رودخانه و دریاچه River and Lake:
Small Fish ماهی کوچک ۵۰ سکه
Medium Fish ماهی معمولی ۱۲۰ سکه
Large Fish ماهی بزرگ ۲۰۰ سکه
Emptycar قوطی خالی- Fish Bone استخوان ماهی و Boots چکمه. فروش و مورد استفاده ندارند.
فصل بهار:
Hot Spring منطقه معدن و حمام
Bamboo Shoot کدوی هندی- غذا – ۵۰ سکه
Blue grass علف آبی – غذا- ۱۰۰ سکه
Wood cutter house خانه چوب بر:
Blue grass علف آبی – غذا- ۱۰۰ سکه
Flower گل- فروش ندارد.
Base Of Mother Hill انتهای تپه مادر
White Flower گل سفید- فروش ندارد
تابستان Summer:

معدن و حمام Hot Spring
Red grass علف قرمز- سمی- ۱۰۰ سکه
Pink cat Flower گل گربه صورتی- فروش ندارد
مغازه Kai (Kais Seaside Log):
1- Snow cone بستنی قیفی ۳۰۰ سکه
۲- Roasted corn ذرت بوداده ۲۴۰ سکه
Pasta پاستا(غذا) ۳۰۰ سکه
Pizza پیتزا ۲۰۰ سکه
Water آب
پاییز Fall- Autumn:

منطقه معدن و حمام
green grass علف سبز ۱۰۰ سکه
Mushroom قارچ ۷۰ سکه
B- خانه چوب بر Woodcutter house
1-Mushroom قارچ ۷۰ سکه
۲-green grass علف سبز
۳-Bluemagic Flower گل آبی(فروش ندارد)
Poisonous mushroom قارچ سمی ۱۰۰ سکه
C- کنار تپه مادر Side Of Mothers Hill
1-Wild grapes انگور وحشی ۵۰ سکه
۲-Traffle قارچ جنگلی ۵۰۰ سکه
۳-Mushroom قارچ ۷۰ سکه
D-انتهای تپه مادرBase of mothers hill
1-Blue Flower Magic گل آبی(فروش ندارد)
E-مزرعه خودتان Your Farm
1-Apple سیب ۵۰ سکه
فصل زمستان Winter:
A-معدن مخفی زمستانی Secret Winter mine
1-Orichal cum سنگ معدن نقره ای ۵۰ سکه
۲-Admartite سنگ معدن الماس ۵۰ سکه
۳-Mystrile سنگ معدن آبی ۴۰ سکه
۴-Junk سنگ معدن کلوخ ۱سکه
B-حوضچه زیرزمینی Underground Pond (شما در اینجا می‌توانید ماهی بگیرید).
۷-Extensions بزرگ کردن خانه- مرغداری- گلخانه- گاوداری:
برای آنکه بتوانید مکان‌ها را بزرگ‌تر کنید به چوب‌بری رفته و از Gotz برای این موارد سؤال کنید. نکته: شما می‌توانید چوب را نخرید بلکه آن را با بریدن درختان بدست آورید.
۱-بزرگ کردن مرغداری hen house extersion. هزینه ۵۰۰۰ سکه، چوب مورد استفاده ۴۲۰ تکه. با بزرگ‌تر کردن مرغداری ۵ جای بیشتر برای ریختن دانه برای مرغ‌ها و یک جای دیگر برای گذاشتن تخم برای تولد جوجه خواهید داشت. در اینجا می‌توانید تا ۱۰ مرغ را نگه‌داری کنید.
۲-اولین درجه بزرگ کردن خانه ۱st own house extension: هزینه ۴۷۰۰ سکه، چوب مورد استفاده ۳۷۰ تکه. در این مرحله یک آشپزخانه، کابینت، یخچال، تعدادی صندلی و یک میز بزرگ خواهید داشت.
۳-بزرگ کردن گاوداری Barn extension: هزینه ۶۸۰۰ سکه، چوب مورد استفاده ۵۰۰ تکه. با این کار شما ۱۰ جای بیشتر برای قرار دادن غذای حیوانات و بالای بیست رأس گوسفند و گاو در گاوداری‌تان خواهید داشت.
۴-دومین درجه بزرگ گردن خانه: هزینه ۱۰۰۰۰ سکه، چوب مورد استفاده ۷۵۰ تکه. در این مرحله شما دارای دو تختخواب و یک اتاق دیگر هستید.
۵-درست کردن گلخانه Hothouse extension: هزینه ۳۰۰۰۰ سکه. چوب مورد استفاده ۵۸۰ تکه. در این مرحله شما می‌توانید هر میوه و سبزیجاتی را در هر فصلی بکارید. حتی می‌توانید پرتقال بم Orange cup نیز در گلخانه‌تان بکارید. در فصل زمستان باید مواظب باشید زیرا یک طوفان یا بوران و کولاک شدید گلخانه شما را خراب خواهد کرد.
مسابقات و فستیوال‌ها Festivals:

تعداد زیادی مسابقه و فستیوال در این بازی وجود دارد. بیشتر این مسابقات در میدان شهر برگزار می‌گردد.
فصل بهار Spring:

1- مسابقه سال نو New Year Festival، تاریخ برگزاری روز اول بهار. برای برگزاری جشن سال نو، در ساعت ۶ بعد از ظهر با بقیه بیایید به میدان شهر. یا می‌توانید بروید به اسکله که محل برگزاری جشن برای سالمندان روستایی است، اما میدان شهر محل برگزاری جشن برای جوانان می‌باشد.
۲- مسابقه تشکر از خدا در فصل بهار Spring goddess: تاریخ برگزاری روز هشتم بهار. در این روز بیایید به میدان شهر در ساعت ۱۰ صبح، که مراسم شکرگزاری از خداست به خاطر آفریدن فصل بهار. در اینجا شما باید با دختران جوان نیز برقصید.
۳- مسابقه هدیه دادن در بهار Festival :Spring thanksgiving تاریخ برگزاری روز چهاردهم بهار. در این مسابقه به دیگران هدیه بدهید. اگر به دخترها هدیه بدهید آن‌ها را خوشحال کرده و قلبشان زودتر قرمز خواهد شد.
مسابقات اسب دوانی Loca horse vace: تاریخ برگزاری روز هجدهم بهار. در ساعت ۱۰ صبح سوار بر اسب بیایید به میدان شهر. شما می‌توانید روی اسب‌ها با بالاترین بلیط شرط بندی کنید تا خودتان برنده شوید. شما چیزهای بیشتری برنده خواهید شد. هنگام مسابقه دکمه ضربدر را با کمی مکث بزنید تا اسبتان سریع‌تر بدود. جایزه‌های مسابقات اسب دوانی بدین قرار می‌باشد.
سیب قدرتی Power Fruit: 1001 مدال
النگو Bracelet: 42 مدال
گردنبند Necklace: 35 مدال
گوشی هدفون Earrings: 33 مدال
داروی شیمیایی XL Turbojolt xl: 21 مدال
داروی بادی گیزر Badigizer xl: 15 مدال
قارچ جنگلی Truffle: 12 مدال
سنگ معدن آبی Mystrile: 3 مدال
۵- مسابقات غذا پزی Cooking Festival: تاریخ برگزاری روز بیست و دوم بهار. در ساعت ده صبح با خود یک غذای خوب و نمونه دست پخت خودتان به میدان شهر بیاورید. قاضی این مسابقه gourmet می‌باشد که اگر بهترین غذا را درست کرده باشید برنده خواهید شد.
فصل تابستان Summer:
1- روز بازگشایی مسابقات شنا Opening day Swimming: تاریخ برگزاری روز اول تابستان. در ساعت ۱۰ صبح به اسکله بیایید و با شهردار Mayer صحبت کنید. در حین مسابقه دکمه ضربدر را برای شنا و دکمه مثلث را برای نفس کشیدن بزنید. اگر مسابقه را برنده شوید به عنوان جایزه یک میوه قدرتی دریافت خواهید کرد.
۱- مسابقه جنگ مرغ‌ها Chicken Fight: تاریخ برگزاری روز هفتم تابستان. در ساعت ۱۰ صبح با یک مرغ که دارای قلب بسیار زیاد باشد به میدان شهر بیایید. موقعی که مسابقه شروع شد و مرغ طرف روبرویتان قرار گرفت دکمه ضربدر را بزنید. همین کار را ادامه دهید تا مرغ حریف را از میدان بدر کنید. اگر برنده شوید مرغ شما برای همیشه تخم طلایی خواهد گذاشت.
۳- مسابقات پرتاب گوجه فرنگی Throwing Tomato Festivals: تاریخ برگزاری روز دوازدهم تابستان. در ساعت ۱۰ صبح به میدان شهر آمده و با یکی از روستائیان صحبت کنید تا شما را در تیم قبول کند. در هنگام مسابقه دکمه ضربدر را برای پرتاب گوجه و مثلث را برای پنهان شدن و اصابت نکردن گوجه به شما بزنید.
۴- مسابقات گاوبازی Cow Festival: تاریخ برگزاری روز بیستم تابستان. در ساعت ۱۰ صبح بیایید به مزرعه Yodel Ranch (گاوداری) و ببینید کدام گاو بهترین است. اگر گاو شما برنده شد پس از آن به شما شیر طلایی خواهد داد. شما یک گاو را می‌توانید انتخاب کنید، فقط باید با Barley وقتی که در مزرعه‌تان به خانه شما می‌آید صحبت کنید.
۵- مسابقه آتش بازی Fire Works: تاریخ برگزاری روز بیست و چهارم تابستان. برای آتش بازی در ساعت ۶ بعد از ظهر به اسکله بیایید و با یک دختر برای مسابقه با او صحبت کنید تا قلب او زودتر قرمز شود.
فصل پاییز Fall:
1- مسابقات موزیک Music: تاریخ برگزاری روز سوم پاییز. در ساعت ۶ بعد از ظهر به کلیسا بیایید و وقتی کشیش Paster در مورد مسابقه از شما سؤال می‌کند به او جواب مثبت بدهید.
۲- مسابقه برداشت Harvest Festival: تاریخ برگزاری روز نهم پاییز. در ساعت ۱۰ صبح با یک غذای عالی به میدان شهر بیایید و بعد از اینکه مسابقه شروع شد آن را در کاسه بزرگ بیندازید. چیز عجیبی که در این مسابقه وجود دارد آنکه شما می‌توانید در این کاسه بزرگ ماهی بگیرید و عجیب‌تر آنکه با شاخه‌های مختلف می‌توانید این کار را بکنید.
۳- مسابقات مهتاب Moon Festival: تاریخ برگزاری روز سیزدهم پاییز. در ساعت ۶ بعد از ظهر به نوک قله کوهستان بیایید. دختری که قلب او بزرگ‌تر است به آنجا می‌آید، با او به ماه نگاه کنید تا قلب او زودتر قرمز شود.
۴- مسابقه گوسفندها Sheef Festival: تاریخ برگزاری روز بیست و یکم پاییز. اگر می‌خواهید در این مسابقه برنده شوید در روزهای ۱۰ تا ۲۱ پاییز پشم گوسفندانتان را کوتاه نکنید و در روز مسابقه یک گوسفند پشمالو با خود بیاورید. اگر در این مسابقه برنده شوید گوسفند شما از آن به بعد پشم طلایی خواهد داد.
فصل زمستان Winter:
1- مسابقات سگ دوانی Dograce Festival: تاریخ برگزاری روز دهم زمستان. ساعت ۱۰ صبح در این روز به میدان شهر بیایید. اگر می‌خواهید در این مسابقه برنده شوید سگ شما باید خوب تربیت و قلب او زیاد شده باشد و بهترین راه تربیت کردن او پرت کردن توپ به طرف او می‌باشد.
۲- مسابقه تشکر و هدیه دادن Thanks giving Festival: تاریخ برگزاری روز چهاردهم زمستان. بروید داخل خانه‌تان و به هیچ کجا نروید زیرا دخترها می‌آیند و به شما هدیه می‌دهند.
۳- مسابقه ستاره شب Star night Festival: تاریخ برگزاری روز بیست و چهارم زمستان. روز قبل از مسابقه با دختری که دوستش دارید صحبت کنید و اگر شما را به مسابقه دعوت کرد، در همان روز ساعت ۶ بعد از ظهر به خانه او بیایید. شما به صرف شام دعوت شده‌اید.
۴- مسابقه سال نو New Year Festival: تاریخ برگزاری روز سی‌ام زمستان. به نوک قله کوهستان بیایید بعد از ساعت ۱۱ در ساعت دوازده که شکل آن به صورت (OAM) می‌باشد. با چند روستایی منتظر طلوع آفتاب خواهید بود. قبل از این ساعت به نوک قله نیایید چون ممکن است حوادث دیگری اتفاق بیفتد.
هفت کوتوله Harvest Sprites:
این موجودات کوچک، دوستان شما هستند، بنابراین آن‌ها را اذیت نکنید زیرا در مواقع مختلف به آن‌ها احتیاج دارید. موقعی که یک طوفان یا بوران قرار است بیاید آن‌ها را لازم دارید یا موقعی که حیوانات و محصولاتتان زیاد شدند و به آب بیشتری نیاز داشتید از آن‌ها به عنوان کارگر، هرکدام را برای هر کاری می‌توانید تعیین کنید. در صورتی می‌توانید با آن‌ها صحبت کنید که قلب آن‌ها به دو عدد یا بیشتر رسیده باشد. برای این کار باید به آن‌ها هر روز غذا بدهید و با هر کدام پنج دفعه صحبت کنید. آن‌ها در کلبه کوچک پشت کلیسا زندگی می‌کنند به نام‌های: Aque-Bold-Staid-Timid-H0ggy-Nappy-Chef در روز تولدشان سعی کنید به آن‌ها هدیه بدهید. آن‌ها آرد را خیلی دوست دارند، می‌توانید داستان زندگی این هفت کوتوله را در قسمت چپ کتابخانه داخل قفسه کتاب‌ها در طبقه اول مطالعه کنید. Chef غذا را خیلی دوست دارد و برای فصل بهار همیشه چای درست می‌کند. Nappy بازی را زیاد دوست دارد، اگر وقت بازی را داشته باشید او در مورد بازی از شما سوالاتی خواهد کرد. Hoggy خوابیدن را بیشتر دوست دارد و اغلب در موقع کار به خواب می‌رود، او بازی را نیز دوست دارد. Timid پنهان شدن را دوست دارد و همه چیز را به سرعت انجام می‌دهد. Bold کار کردن را دوست دارد و فکر می‌کند که می‌تواند هر کاری را به سرعت انجام دهد. Aqua نظافت را دوست دارد و از کار کردن نفرت دارد، زیرا نمی‌خواهد کثیف شود. Staid نیز هر چیزی را دوست دارد و اگر از او سؤالاتی کنید خوشحال می‌شود. همه این هفت کوتوله آرد را دوست دارند. همچنین گل‌ها و نوشیدنی را نیز خیلی دوست دارند.
وضعیت هوا Weathers:
1- آفتابی Sunny: در این روز تمام محصولاتتان را باید آب بدهید. می‌توانید به هر کجا می‌خواهید بروید و با دیگران در بیرون بازی کنید. این روز خطرناک نیست.
۲- بارانی Rainy: در این روز نیازی به آب دادن به گیاهان و محصولات نیست. در این روز اگر سخت کارکنید ممکن است مریض شوید.
۳- برفی Snowy: در این روز تپه مادر بیشتر وقت‌ها یک طوفان یا بوران بزرگ را خواهد دید. در این روز احتیاط کنید زیرا ممکن است بعد از کار کردن سریعاً خسته شده و مریض شوید.
۴- طوفانی Tornado: در این روز نمی‌توانید به بیرون بروید و به حیوانات و گیاهان غذا و آب بدهید. بعضی از گیاهان در این روز نابود می‌شوند. گلخانه شما نیز ممکن است ویران شود.
۵- بوران و کولاک Blizzard: در این روز اصلاً نمی‌توانید بیرون بروید. در این موقع چیزی نیز نمی‌توانید بکارید.
دخترها:
این قسمت در باره دخترها می‌باشد و چیزهایی که برای ازدواج با یکی از این دخترها لازم دارید. قلب دخترها باید کاملاً قرمز شده باشد (بعضی مواقع ممکن است رنگ نارنجی را با قرمز اشتباه بگیرید) و دادن پر آبی Blue Feather و دیگری بزرگ بودن خانه شما. پس از دادن پر آبی به یکی از دخترها، او بعد از یک هفته با شما ازدواج خواهد کرد. خانه شما نیز باید بزرگ شده باشد، و دو تختخواب داشته باشید.
کسانی که می‌توانید با آن‌ها ازدواج کنید:
۱- Popuri: در مزرعه Poultry Farm در مرغداری است. این دختر را به راحتی می‌توانید انتخاب کنید، چون چیزهایی که او دوست دارد فراهم کردنش بسیار آسان است. او حیوانات را زیاد دوست دارد. تولد او در روز سوم تابستان می‌باشد. Rick برادر او و Lilia مادر او می‌باشد. چیزهایی که او دوست دارد، هر چیزی که با تخم مرغ درست شود مانند تخم مرغ آب پز، املت و خیلی چیزهای دیگر. او عسل و گل گربه صورتی را دوست دارد. اگر حیواناتی مانند خرگوش Rabbit و سنجاب Squirrel را پیش او بیاورید قلب او زودتر قرمز خواهد شد. به هیچ عنوان میمون به او ندهید زیرا از میمون نفرت دارد. او روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۳۰/۷ تا ۱۰ صبح در منطقه معدن و حمام و روزهای یکشنبه از ساعت ۳۰/۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر در کلیسا و حدوداً ۳۰/۱ تا۱ الی ۴ بعد از ظهر در میدان شهر می‌باشد. روز یکشنبه فصل تابستان از ساعت ۳۰/۸ صبح تا ۱۰ صبح در ساحل کنار اسکله می‌باشد. Kai رقیب شماست. سعی کنید مسابقه شنا را برنده شوید تا پس از ازدواج با Popuri او دوست شما شود.
۲- Karen: در سوپرمارکت است. او دختر خوبی است اما بعضی مواقع بد اخلاق می‌شود. او گل‌ها و غذا را دوست دارد. Sasha مادر و Jeff پدر اوست. او پیتزا، گل مهتاب، و قارچ جنگلی و شربت را بسیار دوست دارد. او همچنین ساندویچ فرانسوی French Fries را نیز دوست دارد. او هر روز از ساعت ۸ تا ۱۰صبح در قسمت شرقی شهر و در ساعت ۱۰ الی ۱ بعد از ظهر کنار سوپر مارکت و از ساعت ۱ تا ۶ بعد از ظهر در سوپر مارکت است. روزهای سه شنبه از ساعت ۳۰/۱ تا ۴ بعد از ظهر در منطقه معدن و حمام می‌باشد. در روزهای یکشنبه در مسافرخانه و در ساعت ۴ بعد از ظهر در اسکله می‌باشد. Rick رقیب شماست. او برادر Popuriاست. اگر او را دوست دارید زودتر با او ازدواج کنید، فقط موقعی که Karen از دست Rick عصبانی است به او نگاه کنید. بعد از آنکه با او ازدواج کردید به Rick هدیه بدهید تا او با شما دوست شود.
۳- Ann: در Dougs Place مسافرخانه. او یک دختر بازیگوش است و با پدرش در مسافرخانه زندگی می‌کند. ممکن است Gray برادر او باشد. در این صورت Saibra آهنگر پدر بزرگ او خواهد بود. او غذا و گل را بسیار دوست دارد. تخم مرغ آب پز را نیز دوست دارد. اگر می‌خواهید قلب او زودتر قرمز شود بهترین غذاها را به او بدهید.
۴- Elli: در Clinic بیمارستان است. او بچه کوچولوها و نوزادان را زیاد دوست دارد. او گل‌ها را نیز دوست دارد. تولد او روز شانزدهم بهار می‌باشد. او هر روز به غیر از روزهای چهارشنبه در بیمارستان کار می‌کند. روزهای چهارشنبه خانه مادر بزرگ Ellen می‌باشد. بعضی مواقع نیز در میدان شهر و گاهی اوقات نیز در سوپر مارکت می‌باشد. Doctor رقیب شماست. او در بیمارستان است و چهره‌ای خشن دارد.
۵- Mary: در Library، کتابخانه است. او خواندن و نوشتن را زیاد دوست دارد. چیزهای سمی مانند علف قرمز و قارچ سمی را نیز دوست دارد. او چیزهای دیگری را که زنان دیگر دوست ندارند، دوست دارد. او قارچ‌ها و علف‌های دیگر و سنگ معدن را نیز دوست دارد. او بیشتر مواقع در کتابخانه است اما روزهای دوشنبه در خانه به سر می‌برد. Gray رقیب شماست و بعد از ظهرها به کتابخانه می‌آید.
شما در اول بازی فقط می‌توانید یکی از پنج دختر را انتخاب و با آن ازدواج کنید، مگر آنکه بتوانید مزرعه دیگری داشته باشید تا بتوانید با دخترهای دیگر نیز ازدواج کنید. شما می‌توانید با همسرتان به مسافرت بروید. همچنین می‌توانید با هم در مزرعه کار کنید.
۱۲- معدن‌ها Mines: در این بازی دو معدن وجود دارد، یکی پشت آبشار، واقع در منطقه حمام Host spring و دیگری را فقط زمستان‌ها می‌توانید مورد استفاده قرار دهید که در جزیره کوچک Small Island در کنار دریاچه Lake می‌باشد. در این معدن یک حوضچه زیرزمینی نیز وجود دارد.
۱۳- فصل‌ها Seasons: چیز غیر عادی در این بازی، وجود هفده هفته از پنجاه و دو هفته و ۱۲۰ روز از ۳۶۵ روز سال است. و هر ماه آن فقط ۳۰ روز می‌باشد.
بهار Spring: در این فصل دچار هیچ حادثه‌ای نخواهید شد. در این فصل می‌توانید مقدار زیادی کلم پیچ Cabbage بکارید. حالا ببینید پولتان چقدر می‌شود.
تابستان Summer: در این فصل بعضی روزها طوفان می‌آید. بهتر است آناناس بکارید تا پول بیشتری بدست آورید.
پاییز Fall: در این فصل Sweet Potato(چغندر) بکارید تا پول زیادی بدست آورید.
زمستان Winter: در این فصل افراد زیادی را می‌توانید مشاهده کنید. به غیر از گلخانه، در مزرعه‌تان چیزی نمی‌توانید بکارید. در این فصل بوران‌های شدید می‌آید. بهتر است پیش هفت کوتوله‌ها بروید و از آن‌ها در مورد مزرعه‌تان سوال کنید.
۱۴- حوادث و اتفاق‌ها Events:
1-Won فروشنده چینی در ابتدای بازی پیش شما می‌آید. به میدان شهر و سپس به خانه چوب‌بر در جنگل رفته تا حوادث یکی پس از دیگری به پایان برسند. توپ سگ را موقعی که او به مزرعه شما می‌آید به قیمت ۱۰۰ سکه بخرید. همچنین موقعی که به خانه شما می‌آید، گلدان را به قیمت ۵۰۰۰ سکه از او بخرید (البته موقعی که خانه شما بزرگ باشد).
۲-Jeff: در ابتدای بازی اگر به مغازه بروید، می‌بینید که Jeff اجناس مغازه را نسیه می‌دهد. در این موقع همسر او Sasha با عصبانیت آمده و او را سرزنش می‌کند. سپس Duke می‌آید، اجناسی را برداشته و می‌گوید، پول آن را بعداً پرداخت خواهد کرد. شما باید به او بگویید که پول اجناس را بپردازید. Karen از شما تشکر خواهد کرد. در سال دوم وقتی به سوپر مارکت می‌آیید، Jeff بعضی اجناس را حراج کرده است. از سوپر مارکت بیرون رفته و دوباره داخل شوید. همه را در سوپر مارکت خواهید دید که برای تسویه حساب یا برای دیدن سوپر مارکت آمده‌اند.
۳- Cliff: وقتی Duke در پاییز به شما تلفن زده و در باره یک کار وقت گیر صحبت می‌کند، بروید و Cliff را پیدا کنید و با او صحبت کنید. اگر این کار را نکنید، او شهر را ترک خواهد کرد، چون به مقدار کافی پول ندارد.
در یک روز برفی به میدان شهر بروید، Cliff را خواهید دید که مریض شده و روی زمین می‌افتد. او را کمک کنید، به شما یک عکس داده که بعداً می‌توانید به او برگردانید.
۴- Gotz: در زمستان به خانه Gotz چوب‌بر بروید. او شما را از یک توفان در تپه مادر(Mother Hill) باخبر خواهد کرد. او قصد نجات شما را داشته و خواهد گفت که خانواده‌اش نیز در بوران جان خود را از دست داده‌اند. در خانه Gotz و در حوالی پاییز بعضی از روستاییان از یک هیولا شکوه و شکایت می‌کنند. اما آن فقط یک میمون است.
۵- May: او پیش شما آمده و سوال خواهد کرد که می‌تواند کاری برای شما انجام دهد؟. Barley آمده و به May خواهد گفت که شما پر مشغله هستید. اما May حوصله‌اش سر رفته و می‌خواهد کاری انجام دهد. اگر در مورد کلیسا رفتن صحبت کنید، Stu می‌آید و می‌خواهد با May بازی کند. اگر در مورد خانه Ellen صحبت کنید، Stu نیامده و به کلیسا نمی‌روید.
یک روز May گم شده و Barley از شما کمک خواهد خواست. در حدود ساعت ۶ بعد از ظهر بروید به سمت لنگرگاه اسکله، May را پیدا خواهید کرد، او در مورد مادرش صحبت خواهد کرد. حرف‌های او را گوش کرده و او را به خانه ببرید. در کلیسا May و Stu را در کنار هم خواهید دید. او خواهد گفت که همسر شماست. اگر موافقت کنید، از این پس او بهترین دوست شما خواهد بود و اگر موافقت نکنید او بهترین دوست Stu خواهد شد.
۶- Grey: در اولین دفعه اگر او را در اسکله ملاقات کردید، به او بگویید که ماهیگیری را دوست دارید، او به شما یک چوب ماهیگیری خواهد داد. اگر در حوضچه ماهیتان، پنجاه ماهی قرار دهید او به شما یک کمان ماهیگیری هدیه خواهد داد.
۷- در تابستان یا بهار گل‌های گوناگون بکارید. زنبورها روی درخت خانه شما لانه خواهند کرد. عسل این درخت را به خانه چوب بر برده و به جهانگرد Louis بدهید. او از شما تشکر کرده و فردای آن روز به خانه شما خواهد آمد.
۸- Popuri: وقتی به مزرعه مرغداری ( Poultry Farm) می‌آیید، او را عصبانی و در حال ترک دهکده خواهید دید. اگر به او بگویید که ایشان خوب است او به شما جواب مثبت خواهد داد اما اگر بگویید که او بد می‌باشد او دوباره عصبانی خواهد شد.
۹- Karen: به کلیسا بیایید، Church و شما، Karen و Rick را می‌بینید که مخفیانه به جنگل می‌روند. به مزرعه Poultry Form بیایید. Karen را خواهید دید که شیفته Rick شده است و بگویید که Kai خوب است. Karen به خانه شما آمده و برای مسابقه می‌خواهد به شما آموزش رقص بدهد.
به مزرعه Poultry Farm بروید. اتفاق‌هایی در آنجا روی خواهد داد. اگر Karen همسر Rick شود Lilia خوشحال می‌شود.
۹- در قله کوهستان: در زمستان بعد از ظهر به قله بیایید. یک گل خوشحال خواهید دید. در این لحظه بخواب رفته و روز بعد از خواب بیدار خواهید شد.
Secrets: چیزهای مخفی.
توت فرنگی قدرتی، Power Berries:
سعی کنید با تبر به تنه درخت سدرCedar Tree در تپه مادر بزنید. او با شما صحبت خواهد کرد. به او بگویید که نمی‌خواهید او را قطع کنید. او از شما تشکر کرده و توت فرنگی قدرتی به شما خواهد داد. ( سعی نکنید دوباره با تبر به بدنه آن بزنید).
پنج محصول برداشت شده را داخل آبشار پرت کنید. اگر این کار را درست انجام دهید Godds، الهه زندگی خواهد آمد. در اینجا می‌توانید ماهی بگیرید.
یک توت فرنگی قدرتی در معدن پشت آبشار است
یک توت فرنگی را با قیمت ۵۰۰۰ سکه درT.R Shopping می‌توانید بدست آورید.
یک توت فرنگی را با برنده شدن ۱۰۰۱ مدال در مسابقه اسب دوانی می‌توانید بدست آورید.
یک توت فرنگی را با برنده شدن در مسابقه شنا بدست می‌آورید.
یک توت فرنگی را در معدن زمستانی در حوضچه زیرزمینی بدست می‌آورید. در بیرون پشت معدن زمستانی ضربدر را بزنید تا آن را بردارید.
۹۱ یا بیشتر، گل بکارید. Ann می‌آید. به او بگویید، از هر کدام هرچقدر می‌خواهد بردارد.
مهمانی چای‌خوری: در بهار بین ساعت ۲تا۴ بعد از ظهر با یک هدیه به کلبه هفت کوتوله بروید. هدیه را به آن‌ها بدهید تا در مهمانی چای خوری شرکت کنید.

ماهی های افسانه‌ای:
Squid(قلاب سنگین ماهیگیری): در تابستان یک ماهی در اقیانوس پرت کنید و سعی کنید با تیر کمان ماهیگیری ماهی بگیرید تا Squid را بدست آورید.
ماهیگیر Angler: در زمستان بین ساعت‌های ۱۰ شب تا ۶ صبح از دریا ماهی بگیرید.
گربه ماهی: گربه ماهی را زمستان در حوضچه زیرزمینی معدن با هر ابزار ماهیگیری بگیرید.
Char: بعد از آنکه غذای Sashimi و Grilled Fish و Sushirecipe را پختید با تیر کمان در آبشار یا رودخانه ماهی بگیرید.
ماهی سیمی: بیشتر از۲۰۰ ماهی بفروشید. بعد با تیر کمان ماهیگیری کنید، بجز زمستان.
ماهی چینه دان: پس از اینکه تمام ماهی‌های افسانه ای را گرفتید در تپه مادر با تیر کمان ماهیگیری کنید.
Rumors: 7 تا ۱۰ شب در اسکله ماهیگیری کنید تا آن را بدست آورید. سپس Greg آمده و در باره ماهی غول پیکر صحبت می‌کند و می‌خواهد آن را به قیمت ۲۵۰۰۰۰ سکه از شما بخرد. آن ماهی خیلی بزرگ است و در دستان شما قرار نمی‌گیرد.
بعد از آنکه پنج محصول را به داخل آبشار انداختید و توت فرنگی قدرتی را دریافت کردید، پنج محصول دیگر پرت کنید. الهه زندگی در باره همسر از شما سوال می‌کند. او خواهد گفت همسرتان Gonna است. سپس به حمام رفته و بیرون بیایید. او مجدداً با شما صحبت خواهد کرد. پس از اینکه بیشتر از ده محصول را پرت کردید، او به شما چوب Lumber را می‌دهد. آن را به چوب بری برده و به Gotz بدهید تا او بهترین دوست شما شود.
الهه زندگی در مواقعی که نمی‌آید:
۱- در مکان اشتباه باشید. ۲- هوا بد باشد. ۳- آن روز مقدس باشد.
بعد از آنکه با همسرتان ازدواج کردید، می‌توانید در اسکله یک بطری حاوی نامه پیدا کنید. سپس Kai به شما می‌گوید اگر بخواهید می‌توانید در روستا بمانید. Yes را انتخاب کنید تا نامه را دریافت و به شما یک عطر بدهد.
رموز جادویی: اول آنکه شما به دو Memory Card نیاز دارید با دو Save متفاوت در بازی. یکی از ذخیره‌ها را مثلاً AAA و دیگری را BBB بنامید. از BBB استفاده کنید، گاوها و گوسفندهای زیادی بخرید. سپس با ذخیره AAA بازی کنید. سپس بار دیگر همه گاو و گوسفندانتان را برای مزرعه BBB بگیرید. ذخیره BBB را روی کارت حافظه دوم کپی کنید و مزرعه AAA را لود کنید. بروید به diary جای ذخیره و کلمه Exchange animals را انتخاب نمایید. همه حیوانات BBB را روی کارت حافظه دوم بریزید. این کار وقت زیادی صرف می‌کند. اما با این کار شما در تابستان سال اول می‌توانید خانه کامل با گلخانه و چیزهای دیگر داشته باشید.
به چه قیمت‌هایی حیواناتتان را می‌توانید بفروشید؟
گاوها: گاو شما باید کاملاً رشد کرده باشد که بتوانید آن را به قیمت ۸۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سکه بفروشید. اگر گاو شما قلبش زیاد باشد و شیر طلایی بدهد آن را به قیمت بسیار بالایی می‌توانید بفروشید.
گوسفندها: برای فروش، گوسفند شما پشم داشته باشد می‌توانید ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سکه بفروشید.
مرغ‌ها و جوجه‌ها: از ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سکه (اگر تخم طلا بگذارند) می‌توانید بفروشید.
اگر از رموز جادویی استفاده کنید، حیواناتتان را بالای ۱۰۰۰۰۰ سکه می‌توانید بفروشید.
چگونه تمام حیوانات شما طرح طلایی جادویی خواهند داشت؟
تمام حیواناتتان را دارای ۱۰ قلب کنید ( گاو، گوسفند، مرغ، اسب، سگ). روز قبل از مسابقه بازی را ذخیره کنید. شما باید با همه حیواناتتان برنده شوید. سپس در کارت حافظه دیگر از طریق فن Exchang animals می‌توانید تمام حیواناتتان را دارای طرح طلایی جادویی کنید. با این کار می‌توانید حیواناتتان را بالای قیمت ۵۰۰۰۰۰ سکه بفروشید.
برای اینکه قلب مرغ‌های شما زودتر قرمز شود حیواناتی مانند سنجاب و خرگوش را از تپه مادر به مرغداری‌تان بیاورید و آنجا را ترک کنید. قلب مرغ شما زودتر قرمز می‌شود.
ترفند جادویی: برای این کار به دو کارت حافظه نیاز دارید. بدون دیسک و با دو کارت حافظه دستگاه را روشن کنید. فایل بازی یک مموری را روی مموری دیگر کپی کرده و خارج شوید. دیسک بازی را داخل دستگاه قرار داده، روشن کنید. فایلتان را انتخاب کرده و بازی را شروع کنید. بروید به داخل diary و قسمت Exchange animals را انتخاب نمایید، سپس حیوانات فایل اول را به فایل دوم منتقل کنید.
۱۵- نکته‌های مهم: لازم نیست که حتماً در شب بخوابید، بلکه می‌توانید در ساعت پنج صبح بخوابید. اما اگر نخوابید مریض خواهید شد و زمان از ۱۱/۵۰Pm به Am برخواهد گشت.
فراموش نکنید که به حیواناتتان غذا بدهید. با آن‌ها صحبت کرده، هر روز تمیزشان کنید و با سگ و اسبتان بازی کنید.
سنگ‌های کوچک مزرعه را نشکسته و بیرون نیندازید، می‌توانید از آن‌ها به عنوان حصار در اطراف مزرعه استفاده کنید.
اگر نتوانستید جنس خود را از TV Shopping دریافت کنید نگران نباشید، چون همه‌ی آن‌ها دوباره تکرار خواهند شد.
بعد از بیدار شدن از خواب، اولین کار، روشن کردن تلویزیون و دیدن وضع هوا است. سپس دیدن آنکه TV Shopping چه چیزهایی می‌فروشد و یا برنامه آشپزی چه چیزهایی درست می‌کند. اگر هوا بد باشد، حیواناتتان را داخل خانه‌های خودشان قرار دهید.
اگر اسبتان رفت می‌توانید اسبتان را برگردانید. در حدود ۲۰ الی ۴۰ محصول بکارید. بعد از رشد کردن محصولاتتان، Barley پیش شما آمده و اسبتان را می‌برد اما چند روز بعد اسب دیگری با زین برای شما می‌آورد.
اگر بعضی روزها توپ سگتان را کنار صندوق پست قرار دهید، روز بعد آن را نخواهید دید. بهتر است آن را داخل کابینت قرار دهید.
اگر برنامه ورزشی Sport Program را نگاه کنید، Aja دختر نوشیدنی فروشی را خواهید دید که در مسابقه F1 شرکت می‌کند.
وقتی یک مسابقه در اسکله برگزار شده است می‌توانید به خانه برگردید یا ماهیگیری کنید. در این صورت وقت اصلاً نمی‌گذرد.
می‌توانید در بهار از هفت کوتوله برای برداشت و آب دادن به مزرعه کمک بگیرید.
بهترین درجه بالا بردن ابزار قیمت ۵۰۰۰ سکه است. بدون درجه ۴۰۰% و سنگ معدن آبی Mystrile می‌باشد.
حدود ساعت ۷ تا ۱۰ شب Greg به اسکله می‌آید.
اگر زودتر می‌خواهید با Ann ازدواج کنید، وقتی Doug پیش شما آمده و در مورد کار وقت گیر صحبت کرد، به Cliff اطلاع ندهید تا او دهکده را ترک کند.
اگر تعداد زیادی توت فرنگی داشتید سعی کنید تا نیمه شب سخت کار کنید. در این موقع شما یک صبحانه مفصل خواهید خورد.
اگر توپ سگتان را داخل اصطبل روی محل غذا خوری اسب بیندازید، اسب شما آن را خورده و دیگر نمی‌توانید در مسابقه اسب دوانی شرکت کنید.
در زمستان می‌توانید یک سبد به معدن بیاورید و تمام سنگ معدن‌ها را داخل آن بیندازید.
مسابقه شنا را دو دفعه برنده شوید تا ۵۰۰ چوب(۵۰۰ Lumber) برنده شوید.
اگر محصولتان زیاد است سعی کنید تا قبل از شب کارهای دیگرتان را انجام دهید، سپس محصولاتتان را آب بدهید یا برداشت کنید، در این صورت خسته نخواهید شد.
در حوالی تابستان Won با یک توت فرنگی قدرتی به خانه شما می‌آید و آن را به قیمت ۵۰۰۰ سکه می‌فروشد. آن را از او نخرید، چون قلابی است.
اگر دختری را دوست دارید، هر روز با او صحبت کرده و به او هدیه بدهید.
روی پل در تپه مادر بعضی اوقات مار وجود دارد. آن را برای دخترها نبرید.
اگر تخم طلا را آب پز کنید قیمت آن خیلی زیاد می‌شود.
یک سبد در بازی می‌باشد که دارای یک سوراخ سیاه است. بعد از گذاشتن چیزی در داخل آن، دیگر نمی‌توانید آن را بردارید.
اگر در فصل زمستان از دریا ماهی گرفتید، باید آن را در یخچال نگه‌داری کرده و سپس می‌توانید آن را در بهار مصرف کنید.
شما می‌توانید زمین و مزرعه‌های دیگری را خریده و در آن‌ها برنج بکارید.
۱۶- سوال‌ها و جواب آن‌ها:
Won در چه جاهایی است؟ او بیشتر اوقات در ساعت ۱ بعد از ظهر در مسافرخانه است.
در زمستان چه کارهایی می‌توانید انجام دهید؟ می‌توانید افراد روستایی را ملاقات کنید یا به معدن زمستانی بروید و در آنجا کار کنید.
چگونه می‌توان غذاهای مختلفی درست کرد؟ روزهای شنبه به تلویزیون نگاه کنید. در آنجا وسایل جدیدی می‌فروشند. وسایل را خریده و غذاهای مختلفی درست کنید.
چرا اگر سعی کنیم تمام دخترها دارای قلب قرمز شوند بعضی از آن‌ها عصبانی می‌شوند؟ برای آنکه دختران دیگر از این کار شما ناراحت می‌شوند.
آیا به کودکمان می‌توانیم هدیه بدهیم؟ وقتی او بزرگ‌تر شد، بله.
چرا بعضی مواقع مرغ‌ها تخم نمی‌گذارند؟ برای آنکه به موقع به آن‌ها غذا نداده‌اید.
۱۷- مزرعه خودتان: شما می‌توانید مزرعه را به ردیف‌های 3X3 با یک خانه فاصله بین آن‌ها کاشته و دور مزرعه‌تان حصار بکشید.
می‌توانید یک منطقه را کاملاً علف کاشته و دور آن حصار بکشید. از این طریق به راحتی می‌توانید اسب یا سگتان را تربیت کنید. توپ را به این منطقه بیندازید، سگتان از چوب‌ها پریده و توپ را برای شما می‌آورد. می‌توانید اسب سواری کنید. اسبتان از روی چوب‌ها نیز پرش خواهد زد.
برای آنکه پول بیشتری بدست آورید بهتر است در بهار کلم پیچ و در تابستان آناناس و در پاییز چغندر بکارید
غذاها Ingredient:

ترکیبات Utensils
لوازم آشپزخانه Seasoning
چاشنی، افزودنیVariation
نوعی غذا ۱٫ Sashimi
ماهیIngredients: Medium Fish OR Large Fish
چاقو Utensils: Knife
افزودنی ندارد Seasoning: None
برنج قارچ جنگلی۲٫ Truffle Rice
قارچ و کوفته برنجی Ingredients: Truffle, Riceball
برنج قارچ۳٫ Mushroom Rice
قارچ، کوفته برنجیIngredients: Mushroom, Riceball
رب(چاشنی) و نمکSeasoning: Soy Sauce, Salt
غذا۴٫ Cookie
آرد، کره، تخم مرغ Ingredients: Flour, Butter, Egg
اجاق، وردنه Utensils: Oven, Rolling Pin
شکر Seasoning: Sugar
عسل Ingredients: Honey
برنج پخته۵٫ Fried Rice
کوفته برنجی، تخم مرغ، روغن Ingredients: Riceball, Egg, Oil
ماهی تابه Utensils: Frying Pan
Ingredients: Green Pepper
چاقو Utensils: Knife (only if using vegetables)
چاشنی و نمک Seasoning: Soy Sauce, Salt
کره ۶٫ Butter
شیر Ingredients: Milk
مخلوط کن Utensils: Mixer
ماهی سرخ شده ۷٫ Grilled Fish
ماهی متوسط Ingredients: Medium Fish
ماهی تابه Utensils: Frying Pan
نمک، چاشنیSeasoning: Salt, soy sauce
شیر داغ ۸٫ Hot Milk
شیر Ingredients: Milk
قابلمه Utensils: Pot
شکر Seasoning: Sugar
نیمرو ۹٫ Scrambled Egg
تخم مرغ، روغن Ingredients: Egg, Oil
ماهی تابه Utensils: Frying Pan
همزن Utensils: Whisk
نمک، چاشنی(سس) Seasoning: Salt, soy sauce
املت ۱۰٫ Omelet
تخم مرغ، شیر، روغن Ingredients: Egg, Milk, Oil
ماهی تابه Utensils: Frying Pan
سیب زمینی، ذرت Ingredients: Potato, corn
Utensils: Whisk
نمک Seasoning: Salt
تخم مرغ آب پز ۱۱٫ Boiled Egg
تخم مرغ Ingredients: Egg
قابلمه Utensils: Pot
نمک Seasoning: Salt
ناهار ۱۲٫ Dinner Roll
نان، کره Ingredients: Bread, Butter
برنج هندی ۱۳٫ Bamboo Rice
کدوی هندی، کوفته برنجی Ingredients: Bamboo Shoot, Riceball
نمک، سسSeasoning: Salt, soy sauce
زرد چوبه هندی ۱۴٫ Curry
زرد چوبه، کوفته برنجی Ingredients: Curry Powder, Riceball
قابلمه Utensils: Pot
Ingredients: Turnip, Potato, Mushroom, Onion, شلغم، سیب زمینی، قارچ، پیاز، هویج، فلفل سبزCarrot, Green Pepper
ماکارونی ۱۵٫ Noodles
آرد Ingredients: Flour
چاقو، قابلمه، وردنه Utensils: Knife, Pot, Rolling Pin
بستنی ۱۶٫ Ice Cream
شیر، تخم مرغ، Ingredients: Milk, Egg
قابلمه، هم زن Utensils: Pot, Whisk
شکر Seasoning: Sugar
Ingredients: Honey, Apple, Strawberry, Wild Grapes, Pineapple
تاس کباب ۱۷٫ Stew
آرد، شیر Ingredients: Flour, Milk
قابلمه Utensils: Pot
نمک Seasoning: Salt
مقداری سبزی Ingredients: (Some vegetables)
ذرت بوداده ۱۸٫ Popcorn
ذرت Ingredients: Corn
ماهی تابه Utensils: Frying Pan
کره Ingredients: Butter
نمک Seasoning: Salt
سس گوجه فرنگی ۱۹٫ Ketchup
گوجه، پیاز Ingredients: Tomato, Onion
مخلوط کن Utensils: Mixer
نمک، شکر، سرکه Seasoning: Salt, Sugar, Vinegar
نان کشمشی ۲۰٫ Raisin Bread
نان، انگور وحشی Ingredients: Bread, Wild Grapes
ساندویچ ۲۱٫ Sandwich
Ingredients: bread, cucumber, tomato
Ingredients: Boiled egg, mayonnaise, butter
سیب زمینی سرخ شده ۲۲٫ French fries
سیب زمینی، روغن Ingredients: Potato, oil
ماهی تابه، چاقو Utensils: Frying pan, knife
نمک، سس گوجه Seasoning: Salt, ketchup
پیتزا ۲۳٫ Pizza
پنیر، آرد، سس Ingredients: Cheese, flour, ketchup
اجاق، وردنه Utensils: Oven, rolling pin
Ingredients: Green pepper, mushroom, pineapple, onion, tomato, fish
Utensils: Knife
Seasoning: Salt
آب میوه (شربت میوه)۲۴٫ Fruit juice
Ingredients: Apple, pineapple, wild grapes, سیب، آناناس، انگور وحشی، توت فرنگی strawberries،
مخلوط کن Utensils: Mixer
شکر Seasoning: Sugar
چاقو Utensils: Knife
مربای سیب ۲۵٫ Apple jam
سیب Ingredients: Apple
شکر Utensils: Sugar
قابلمه Seasoning: Pot
عسل، شربت Ingredients: Honey, wine
سس مایونز کوچک ۲۶٫ Small mayonnaise
تخم مرغ، روغن Ingredients: Small Egg, Oil
همزن Utensils: Whisk
سرکه Seasoning: Vinegar
سس مایونز متوسط ۲۷٫ Medium mayonnaise
تخم مرغ متوسط، روغن Ingredients: Medium Egg, oil
همزن Utensils: Whisk
سرکه Seasoning: Vinegar
سس مایونز بزرگ ۲۸٫ Large mayonnaise
تخم مرغ بزرگ Ingredients: Large Egg, oil
همزن Utensils: Whisk
سرکه Seasoning: Vinegar
مایونز غول پیکر ۲۹٫ Giant mayonnaise
تخم طلا، روغن Ingredients: Gold Egg, oil
همزن Utensils: Whisk
سرکه Seasoning: Vinegar
مربای توت فرنگی ۳۰٫ Strawberry jam
توت فرنگی Ingredients: Strawberry
شکر Utensils: Sugar
قابلمه Seasoning: Pot
مربای انگور ۳۱٫ Grape jam
انگور جنگلی Ingredients: Wild grapes
شکر Utensils: Sugar
قابلمه Seasoning: Pot
عسل، …Ingredients: Honey, wine
آبگوشت ۳۲٫ Miso soup
قابلمه Utensils: Pot
Seasoning: Miso paste
Ingredients: ?!There must be something!? Eggplant, turnip, bamboo
shoot, cabbage, onion, fish
سبزی ۳۳٫ Greens
اسفناج Ingredients: Spinach
قابلمه Utensils: Pot
سس چینی Seasoning: Soy Sauce
تمپور ۳۴٫ Tempura
آرد، تخم مرغ، روغن Ingredients: Flour, egg, oil
ماهی تابه Utensils: Frying Pan
ترشی شلغم ۳۵٫ Pickled turnips
شلغم Ingredients: Turnip
چاقو Utensils: Knife
سرکه Seasoning: Vinegar
نمک، سس چینی Seasoning: Salt, soy sauce
خیار ترشی ۳۶٫ Pickles
خیار Ingredients: Cucumber
نمک Seasoning: Salt
شربت گوجه ۳۷٫ Tomato juice
گوجه Ingredients: Tomato
مخلوط کن Utensils: Mixer
نمک Seasoning: Salt
سوپ ۳۸٫ Vegetable juice
کلم، خیار،هویج Ingredients: Cabbage, cucumber, carrot
مخلوط کن Utensils: Mixer
چاقو Utensils: Knife
نمک Seasoning: Salt
سالاد ۳۹٫ Salad
Ingredients: Cabbage, cucumber, carrot, tomato
کلم، خیار، هویج، گوجه، چاقو Utensils: Knife
سرکه، نمک Seasoning: Vinegar, salt
توت فرنگی و شیر ۴۰٫ Strawberry milk
توت فرنگی، شیر Ingredients: Strawberry, milk
مخلوط کن Utensils: Mixer
عسل Ingredients: Honey
شکر، نمک Seasoning: Sugar, salt
بادمجان ۴۱٫ Happy eggplant
بادمجان Ingredients: Eggplant
ماهی تابه Utensils: Frying pan
Seasoning: Miso paste, Soy sauce, Sugar
کیک شکلاتی ۴۲٫ Chocolate cookies
آرد، کره، تخم مرغ، شکلات Ingredients: Flour, butter, egg, chocolate
اجاق،وردنه Utensils: Oven, rolling pin
شکر Seasoning: Sugar
کیک شکلاتی ساده ۴۳٫ Easy chocolate cookies
کلوچه، شکلات Ingredients: Cookie, Chocolate
اجاق، وردنه Utensils: Oven, rolling pin
آب میوه ۴۴٫ Fruit latte
شیر، سیب،آناناس Ingredients: Milk, apple, pineapple
مخلوط کن Utensils: Mixer
شکرSeasoning: Sugar
آب‌میوه ۴۵٫ Easy fruit latte
Ingredients: Fruit juice, milk
Utensils: Mixer
46. Veggie latte
Ingredients: Milk, cabbage, carrot, cucumber
Utensils: Mixer
Utensils: Knife
Seasoning: Salt
47. Easy veggie latte
Ingredients: Vegetable juice, milk
Utensils: Mixer
48. Sushi
کوفته برنجی، ساشیمی Ingredients: Rice ball, sashimi
سرکه Seasoning: Vinegar
سس چینی Seasoning: Soy sauce
نوعی مربا ۴۹٫ Jam bun
Ingredients: Bread, Apple Jam/Grape Jam/Strawberry نان، مربای سیب، مربای انگور،مربای توت فرنگیJam
نوعی غذا ۵۰٫ Cheese fondue
پنیر، نان Ingredients: Cheese, bread
قابلمه Utensils: Pot
نمک Seasoning: Salt
Ingredients: Wine
سیب زمینی شیرین(چغندر) ۵۱٫ Sweet potato
چغندر، سنگ Ingredients: Sweet potato, stone
اجاق Utensils: Oven
نمک، شکر Seasoning: Salt, sugar
کیک ۵۲٫ Cake
آرد، کره، تخم مرغ Ingredients: Flour, butter, egg
اجاق Utensils: Oven
نمک، شکر Seasoning: Salt, sugar
سیب Ingredients: Apple
جوشانده ۵۳٫ Stir fry
روغن، کلم Ingredientsil, cabbage
ماهی تابه، چاقو Utensils: Frying pan, knife
سس چینی Seasoning: Soy Sauce
نوعی کلوچه ۵۴٫ Veggie pancake
آرد، تخم مرغ، روغن، کلم Ingredients: Flour, egg, oil, cabbage
ماهی تابه، چاقو Utensils: Frying pan, knife
55. Chirashi sushi
Ingredients: Rice Ball, Scrambled Egg, Sashimi
Utensils: Knife
Seasoning: Vinegar
Seasoning: Soy sauce
دسر کدوتنبل ۵۶٫ Pumpkin pudding
کدوتنبل، تخم مرغ، شیرIngredients: Pumpkin, egg, milk
اجاق Utensils: Oven
شکر Seasoning: Sugar
کلوچه سیب ۵۷٫ Apple pie
کره، تخم مرغ، آرد، سیب Ingredients: Butter, egg, flour, apple
اجاق، همزن Utensils: Oven, whisk
شکر Seasoning: Sugar
کیک پنیر ۵۸٫ Cheesecake
پنیر، شیر، تخم مرغ Ingredients: Cheese, milk, egg
اجاق، قابلمه، همزن Utensils: Oven, pot, whisk
شکر Seasoning: Sugar
توت فرنگی Ingredients: Strawberry
مخلوط ۵۹٫ Mixed juice
Ingredients: Apple, carrot, pineapple, strawberry, سیب، هویج، آناناس، توت فرنگی، انگور وحشی wild grapes
همزن Utensils: Mixer
چاقو Utensils: Knife
نمک، شکر Seasoning: Salt, sugar
مخلوط مخصوص ۶۰٫ Deluxe mixed juice
Ingredients: Apple, cabbage, carrot, cucumber pineapple, strawberry,
سیب، کلم، هویج، خیار، آناناس wild grapes
توت فرنگی، مخلوط کن Utensils: Mixer
آب‌میوه مخصوص ۶۱٫ Deluxe juice
Ingredients: Fruit juice, vegetable juice
آب‌میوه،آب نبات، مخلوط کن Utensils: Mixer
نوعی ماکارونی ۶۲٫ Curry noodles
Ingredients: Curry powder, noodles
Utensils: Pot
63. Tempura noodles
Ingredients: Tempura, noodles
Utensils: Pot
64. Fried noodles
Ingredients: Noodles, oil
Utensils: Frying pan
65. Mixed latte
Ingredients: Add milk to a juice recipe
Utensils: Knife
Seasoning: Salt, sugar
املت برنج ۶۶٫ Omelet rice
تخم مرغ، روغن، شیر، کوفته برنجیIngredients: Egg, milk, oil, rice ball
ماهی تابه Utensils: Frying pan
همزن Utensils: Whisk
کیک شکلاتی ۶۷٫ Chocolate cake
Ingredients: Flour, butter, egg, chocolate
Utensils: Oven, whisk
آرد، کره، تخم مرغ، شکلات، اجاق، همزن، شکر Seasoning: Sugar
چای نیروزا ۶۸٫ Relaxation tea
Ingredients: Relaxation tea leaves
Utensils: Pot
Ingredients: Fruits, honey, milk, other things
Utensils: Knife
Seasoning: Sugar
نکته‌‌هایی دیگر:
آب‌پاش بی‌نهایت: در زمستان وارد غار زیرزمینی سمت کوهستان در طرف دریاچه شوید و زمین را حفر کنید تا به آخرین طبقه غار برسید و وارد دریاچه زیرزمینی غار شوید. آب‌پاش را با آب از دریاچه پر کنید تا آب‌پاش بی‌نهایت داشته باشید.
دریافت وسایل و خوراکی‌ها و فهرست غذاها: اگر می‌خواهید از افراد دهکده این فهرست‌ها یا خوراکی‌ها را دریافت کنید، بدین‌صورت عمل کنید.
به May یا Barley تخم‌مرغ بدهید تا او به شما بستنی بدهد. به Gotz کدوتنبل هندی بدهید تا او به شما کیک سیب‌زمینی بدهد. برای مدت طولانی از اقیانوس ماهی‌گیری کنید تا بطری حاوی غذای کلوچه را بدست بیاورید. به دکتر گیاه دارویی آبی رنگ را بدهید تا او به شما طرز تهیه نوشیدنی مخلوط را یاد بدهد. به Manna مادر Elli یک گل گربه صورتی بدهید تا او به شما طرز تهیه سبزیجات ترکیبی را یاد بدهد. به Ellen مادربزرگ Stu گل گربه صورتی بدهید تا او به شما طرز تهیه ساندویچ را یاد بدهد. به Sasha گل گربه صورتی را بدهید تا او به شما طرز تهیه کیک شکلاتی را یاد بدهد. به Kai ذرت بدهید تا او به شما طرز تهیه ذرت بوداده را یاد بدهد. به Saibra آهنگر ذرت بدهید تا او به شما طرز تهیه ترشی شلغم را یاد بدهد. به Bassil یک گوجه‌فرنگی بدهید تا او به شما طرز تهیه مربای میوه‌‌جات را یاد بدهد. به Doug پدر Ann یک گوجه‌فرنگی بدهید تا او به شما طرز تهیه پیتزای پنیر را یاد بدهد. به پاستور، کشیش دهکده یک تخم‌مرغ بدهید تا او به شما طرز تهیه اسنک عصرانه را یاد بدهد. نکته: این حالت بیشتر در موقعی قابل اجرا است که شما با افراد دهکده دوست باشید و روزهای مقدسی که در آن فستیوالی اجرا نمی‌شود.
طلاق دادن زن: در خانه به زن خود چیزهایی که از آن نفرت دارد را بدهید تا قلب او سیاه شود. حالا بخوابید و در روز بعد خواهید دید که زن شما عصبانی شده است و شما بر سر خود می‌کوبید و او می‌خواهد از شما طلاق بگیرد. شما موقعی که زنتان طلاق گرفته است نمی‌توانید زن دیگری بگیرید و باید فقط با زن قبلی خود زندگی کنید. در صورتی که دوباره به او خوبی کنید و قلب او را قرمز کنید دوباره می‌توانید با او ازدواج کنید.
انتخاب برنده فستیوال غذا: برای انتخاب برنده فستیوال غذا، شما می‌توانید دو راه را انتخاب کنید. یکی این که با یکی از افراد دهکده صحبت کنید و او فقط برنده می‌شود و یا این که با کسی صحبت نکنید و فقط با قاضی مسابقه آشپزی Gormet صحبت کنید و خودتان برنده شوید.
موقعی که با افراد دهکده دوست هستید، در روزهای یک ‌شنبه یا شنبه از تپه مادر، حشرات را جمع‌آوری کنید و به افراد دهکده نشان بدهید تا آن‌ها از شما تشکر کنند و به شما هدایایی بدهند.
زن بگیرید و با رقبای خود دوست شوید. اگر دوستی شما پایدار باشد، آن‌ها در روز عروسی خودشان شما را دعوت می‌کنند. برای دوستی بیشتر می‌توانید به این افراد چیز‌هایی را که دوست دارند بدهید.
وقتی اسب شما بزرگ شده است و Barley می‌آید اسب شما را ببرد، اگر می‌خواهید اسبتان با زین هرچه زودتر پیش شما بیاید، کافی است حدود پنجاه خانه از زمینتان را شخم بزنید و چمن بکارید تا آن‌ها رشد کنند و Barley اسب را زودتر پیش شما بیاورد.
وقتی که Won توپ را به شما فروخت، آن را به سمت پل در کوهستان ببرید و پنجاه الی صد مرتبه به اطراف پل پرت کنید و در بار آخر آن را به داخل گودال دریاچه پرت کنید تا گم شود. پس از چند روز Won می‌آید و به شما یک توپ زردرنگ می‌فروشد که با آن می‌توانید قلب سگ را زودتر قرمز کنید. با این توپ جدید هر بار که در مسابقه سگ‌ دوانی شرکت کنید سگ شما برنده خواهد بود.
برای این که گلخانه شما توسط باد و طوفان نابود نشود، سگ خود را هر شب در گلخانه قرار دهید.
قسمت‌های مخفی بازی:
وقتی قلب Elli پرستار بیمارستان آبی رنگ می‌باشد، در روز چهارشنبه همان فصل به خانه مادربزرگ Ellen رفته و با Ellen صحبت کنید. به او شش عدد سنگ معدن سبز Adminate بدهید تا او به شما یک توت فرنگی قدرتی بدهد.
سعی کنید دویست ماهی بفروشید. سپس با تیر کمان ماهیگیری Fishing Pole از دریاچه ماهی بگیرید. اما نمی‌توانید ماهی بدست بیاورید. الهه عشق ظاهر شده، به شما می‌گوید چه آرزویی دارید. نوشته دوم را انتخاب کنید تا پولی به میزان ۹۹۹۹۹۹ سکه بدست آورید.
تمام دموهای شخصیت‌های بازی را ببینید. سپس به هر کدام یک غذای ماهی سرخ کرده Grilled Fish بدهید تا یک توت فرنگی قدرتی بدست آورید.
به دکتر بیمارستان پنج عدد علف آبی، و به شهردار پنج دفعه میمون را نشان دهید، و به Elli پنج عدد گل قرمز جادویی، و به Mary پنج عدد سنگ معدن آبی و سپس سه عدد ماهی متوسط بدهید تا توت فرنگی قدرتی کسب کنید.
قلب تمام پنج دختر را قرمز کنید. سپس به هر کدام یک ساندویچ فرانسوی French Fries بدهید تا یک توت فرنگی قدرتی بدست آورید.
دموی Goddes الهه زندگی و Kappa الهه عشق و Mino الهه محبت را ببینید. سپس به هر کدام از آن‌ها یک توت فرنگی Straw Berry بدهید تا یک Wool جامه پشمی بدست آورید.
برای دیدن الهه ویرانی، که یک میمون بزرگ است باید کارهای زیر را انجام دهید.
۱- قلب تمام دخترها قرمز باشد.
۲- تمام دموهای شخصیت‌های بازی را دیده باشید.
۳- تمام ۱۰ عدد توت فرنگی قدرتی را بدست آورده باشید.
۴- تمام ماهی‌های افسانه‌ای را بدست آورده باشید.
۵- دو قلاب ماهیگیری را همراه داشته باشید.
سپس در اول صبح وقتی از خانه بیرون می‌آیید، الهه ویرانی ظاهر می‌گردد. او شما را بسیار نیرومند کرده و یک کتاب به شما می‌دهد. کتاب را به دقت بخوانید. او مجدداً بعد از سه روز ظاهر می‌شود و باید به او پاسخ دهید. برای پاسخ نوشته سوم را انتخاب کنید تا دارای قدرت الهه زندگی شوید.
پول‌ها و طلاهای پشت دو معدن آبشار و زمستانی را جمع‌آوری کنید. سپس سعی کنید از حوضچه زیرزمینی مخفی معدن زمستانی با تیر کمان ماهی بگیرید. Pelum Pico الهه تغییر شکل را ملاقات نمایید. با او صحبت کرده و نوشته دوم را انتخاب نمایید تا او به شما یک لباس بدهد.
به تمامی ساکنین دهکده در روزهای تولدشان هدیه بدهید. سپس بعد از آنکه در مسابقه جنگ مرغ‌ها برنده شدید، به این اشخاص هدیه‌های زیر را بدهید.
۱-Greg یک ماهی بزرگ Large Fish
2- Dougs یک غذای Sushi
3- Ann یک تخم مرغ آب پز
۴- Mary یک سنگ معدن سبز
۵- Elli داروی شیمیایی Bodigizer
6- Mayor Thomas سه عدد کیک
۷- Doctor علف قرمز و آبی
۸- Karen ساندویچ فرانسوی و شربت
Pupori به او خرگوش نشان بدهید.
Basil ماهی متوسط
Barley چوب بزرگ Lumber
May یک سنجاب
برای آنکه الهه ساکنین شهر شوید باید کارهای زیر را انجام دهید.
صحنه الهه زندگی را ببینید.
صحنه عصبانی بودن Kaven از Rick.
عصبانی بودن Popuri از Rick.
زخمی شدن دست Stu و دادن چسب زخم به او.
سگتان باید بچه‌دار شود.
قلب تمام دختران را قرمز نمایید.
به Elli علف آبی بدهید.
به Ann تخم مرغ بدهید.
به Karen شربت Wine بدهید.
به May کاموا بدهید.
در فصل بهار بیش از صد عدد گل بکارید. وقتی آن‌ها رشد کردند، Ann در یکی از روزها به دیدن شما می‌آید و با شما صحبت می‌کند. به او اجازه دهید گل‌های مورد علاقه‌اش را بچیند. او به شما یک توت فرنگی قدرتی خواهد داد.
وقتی Duke از شما درخواست کمک می‌کند، به او جواب مثبت بدهید. یک ماه برای او کار کنید تا به شما پول بسیار زیادی بدهد. سپس در یکی از روزها Ann از شما برای ساعت پنج بعد از ظهر هر روز به مدت یک ماه سه عدد تخم مرغ می‌خواهد. برای او این کار را انجام دهید تا در انتها یک توت فرنگی قدرتی بدست آورید.
تمام مسابقات را برنده شوید. سپس در مسابقه Harvest Festival به بالای نردبان رفته با تیر کمان ماهیگیری کنید تا یک کیسه برنج بدست آورید. سپس این کیسه برنج را در مزرعه‌تان بکارید تا بعد از ۱۹ روز سبز شود. سپس در یکی از روزها Gormet قاضی مسابقه آشپزی پیش شما می‌آید، به او یک کیسه برنج هدیه بدهید تا او به شما ۹ نمونه از بهترین غذاها را یاد بدهد. این غذاها را درست کنید و همراه خود داشته باشید. آن‌ها را پشت آبشار بیندازید تا الهه بدی ظاهر گردد. نوشته دوم را انتخاب کنید تا Gotz پیش شما بیاید. با او صحبت کنید تا الهه بدی نابود گردد و Gotz به شما یک تبر جدید بدهد. بعد از اینکه درصد مزرعه‌تان را به ۱۰۰۰% رساندید، می‌توانید شهردار شهر شوید. پیش Mayor Thomas رفته و با او صحبت کنید. نوشته پنجم را انتخاب کنید تا او به شما یک کلاه بدهد. کلاه را از او بگیرید تا شما شهردار شهر شوید.
نود و نه عسل جمع‌آوری کرده و هر روز به Louis سه عدد عسل بدهید تا در پایان تمام شدن عسل‌ها، او به شما یک گل جادویی سبز بدهد. این گل را در مزرعه‌تان بکارید و هر روز به آن آب بدهید تا بعد از هفت روز آن‌ها رشد کنند. زنبورها زیاد می‌شوند و یک کندوی بزرگ عسل در کنار درختان درست می‌کنند. با این کار می‌توانید روزی پنج مرتبه عسل جمع کنید که قیمت هر کدام برای فروش ۳۰۰۰ سکه می‌باشد، که با فروش آن‌ها پول زیادی بدست می‌آورید.
۲۵ کیسه چای از کوتوله‌ها دریافت کنید و تمام این بیست و پنج کیسه را به الهه زندگی بدهید تا او به شما یک قیچی باغبانی بدهد.
هنگامی که ازدواج کردید، روز سالگرد ازدواج و روز تولد بچه و روز تولد خود و تولد همسرتان را بدانید تا یک توت فرنگی قدرتی بدست آورید.
برای گرفتن عروسک جادویی (magical toy loy) کارهای زیر را باید انجام دهید.
سه مرتبه در مسابقه اسب دوانی برنده شوید.
سه مرتبه در مسابقات سگ‌ها برنده شوید.
سه مرتبه در مسابقات گاوها برنده شوید.
سه مرتبه در مسابقه جنگ مرغ‌ها برنده شوید.
سه مرتبه در مسابقه گوسفندها برنده شوید.
سه مرتبه در مسابقه موزیک برنده شوید.
سه مرتبه در مسابقه غذا درست کنی برنده شوید.
سه عدد گل گربه صورتی همراه داشته باشید.
در اینجا استراتژی این بازی به انتها می‌رسد، اما هنوز می‌تواند خیلی از نکته‌ها و زوایای بازی نگفته مانده باشد که در حین بازی به آن‌ها برخورد کرده و با کمی سعی و دقت موفق به حل آن‌ها خواهید شد.

منبع: مجله مجموعه بازی کد، رمز و استراتژی بازی‌های پلی‌استیشن 1 باشگاه نرم افزاری لوحه‌خانه

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *