آموزشی

رفتن به شهر در مزرعه دار بازگشت به طبیعت (Harvest Moon Back to Nature)

Harvest Moon BTN PS4 PS5 2 scaled آموزشی

اگه شماهم طرفدار این نسخه از بازی هاروست‌مون هستید و گفته‌هایی از وجود شهر و آیتم‌های مخفی و... به گوشتون خورده، پس این مقاله می‌تونه به طور کامل موضوع رو براتون شفاف کنه.
توی این مقاله به صورت اختصاصی و برای اولین بار قصد رمزگشایی و توضیح مفصل درباره‌ی موضوع جنجالی و پر‌حاشیه رفتن به شهر در بازی مزرعه دار نسخه‌ی بازگشت به طبیعت (Harvest Moon: Back to Nature) که به نسخه‌ی "Boy & Girl" هم شناخته میشه بپردازیم.

جهت شفاف‌سازی و ارائه‌ی توضیحات بهتر، موارد و عناوین مهم رو جدا توضیح خواهیم داد.

مقدمه

تئوری/ایده‌ی وجود شهر از موضوعاتی بود که بعد از انتشار "راهنمای بازی‌های PS1 لوحه‌خانه" که راهنمای کامل از اکثر بازی های معروف منتشر شده در زمان خودش بود بوجود اومد.

درواقع اصلی‌ترین دلیل وجود این تئوری به دلیل انتشار آن در کتاب راهنمای بازی‌ها بود که کمتر کسی می‌تونست به غلط بودنش شک کنه، هرچند وجود شهر و آیتم‌های جدید تنها دمو‌های مطرح شده توسط این راهنما نبودند؛ بلکه بسیاری از داستان‌ها و آیتم‌های هیجان‌انگیز دیگه ای هم در کنار این موضوع مطرح شد مثل گلخانه‌ی دوم، افزایش تعداد عسل، شهردار شدن، خرید زمین جدید زراعی و...

در ادامه به منشا شایعات و صحت آنها می‌پردازیم.

1- داستان اشاره شده در دفترچه‌ی راهنمای لوحه‌خانه

همونطور که گفته شد، دلیل اصلی وجود این مسئله بخاطر اشاره شدن به اون تو این دفترچه‌ی راهنمای قدیمی بود؛ طی تلاش های انجام شده و جستجوهای متعدد در منابع و سایت‌های خارجی هیچ منبع و مقاله مشابه ای که این موضوع را تایید یا حتی به آن اشاره‌ای داشته باشه پیدا نشد. (برای اطلاعات بیشتر کافیه به پست "دانلود PDF راهنمای بازی Harvest Moon Back to Nature (انگلیسی)" که فایل PDF راهنمای اصلی و اورجینال بازی هست، مراجعه کنید.) همچنین جهت ارتباط با ناشر و نویسنده کتاب راهنمای لوحه‌خانه اقداماتی انجام شد که بی‌نتیجه بود.

برای نمونه این سوال در یک انجمن قدیمی بازی مطرح شده که کاربران به آن پاسخ داده‌اند.

متن راهنما به شکل زیر به شهر اشاره کرده است :

طریقه‌ی رفتن به شهر و رفت و آمد با ساکنان شهر King City:

با شروع بازی در فصل بهار باید مزرعه‌ی خودرا آرایش داده و تمام وسایل و ابزاررا برای بهتر آرایش دادن به مزرعه خود بکار بگیرید. شما باید تمام آیتم‌های موجود در فصل بهاررا خریداری کنید و بهترین کاشت و برداشت را برای فروش 99 آیتم داشته باشید و یا 99 آیتم بفروش رسانده باشید. تمامی گنج‌های معدن پشت آبشار را بدست آورید و تمامی ده توت فرنگی قدرتی را پیدا کنید. به غیر از فصل بهار فصل‌های دیگر را نیز باید بدین صورت به اجرا در آورید و هر چهار فصل سال اول را به درجه 99 برسانید. سال دوم و سوم نیز باید درجه را به 99 برسانید بصورت کلی باید بدین نحو عمل کنید:

1- کامل کردن درجه‌ی 99 نشان آبی و صورتی هر چهار فصل در هر سه سال.

2- کامل کردن تمام توت فرنگیهای قدرتی

3- کامل کردن تمام آیتمها.

4- کامل کردن تمام کاغذهای پرینت شده‌ی فرشتگان

5- بیدار کردن تمام الهه‌های بازی

6- هدیه دادن به افراد در روزهای تولدشان

7- زن و بچه دار شدن

8- بزرگ بودن بچه

9- بدست آوردن Pocket Station

بعد از پایان سه سال بدون آنکه دچار اشکال با خطایی در بازی شده باشید، پدر بزرگتان به دهکده خواهد آمد و به شما سه انتخاب خواهد داد.

1- اقامت در دهکده (?Stay in my town)
2- رفتن به شهر (Go to King City)
3- هیچ کدام (Do nothing)

با انتخاب هر کدام از آنها یک صحنه مشاهده خواهید کرد که صحنه‌ی پایانی سه سال خواهد بود. بعد از پایان این صحنه‌ها يک بازی 15 ساله را شروع خواهید نمود. در شهر می‌توانید تجارت کرده و آیتم‌ها و ابزارهایی خریداری کنید مانند ماشین ، آبپاش، برنج، کمباین وجین، شکلات و ...

H moon.ir Go to King City آموزشی

 

اما این تنها ادعای این کتاب راهنما نیست!!

بلکه داستان‌ها و ایتم‌های دیگه‌ای هم گفته شده که حتی با اجرای بازی به نحو گفته شده و دنبال کردن راهنما هم نتیجه نداده‌اند و پوچ از آب در آمدند. پس به شهر رفتن تنها موضوع بی منبع و حاشیه مطرح شده در این کتاب نیست!!!

چند نمونه از این موارد را در اینجا بخونید :

1- برای اینکه پس از اتمام بازی تمام آیتم‌ها را داشته باشید باید بازی را در طول سه سال با 100% تمام کرده و همچنین آیتم‌های لازم را در حین بازی بدست آورده باشید از جمله وسایل آشپزی، تمام محصولات 999، بزرگ کردن خانه و حوضچه‌ی ماهیگیری، داشتن چهار چوب ماهیگیری مختلف، عکس قهرمانی اسب، عکس دسته جمعی اهالی دهکده، آسمان همیشه آبی، ظاهر کردن الهه‌های ویرانی، ترس، عشق، محبت، زندگی و ...

2- در سال دوم مادر بزرگ Ellen در یکی از فصول هر هفته از شما نوعی پشم می‌خواهد اگر شما آن‌ها را برای مادر بزرگ Ellen تهیه کنید در فصل بهار سال سوم الهه‌ی لباس در کنار خانه‌ی شما ظاهر شده و شما به همراه او به جایی ناشناخته می‌روید و دوباره به تپه‌ی مادر برمی‌گردید که او بشم‌ها لباس‌های Work Cloth (لباس کار)، Party Cloth (لباس مهمانی)، Woo Cloth (لباس خواستگاری)، Doit Cloth (لباس سیاه) را می‌دهد. شما باید در روزهای تولد افراد وقتی می‌خواهید به آن‌ها هدیه بدهید با لباس مهمانی هدیه داده و در موقع كار لباس کار و بطور خودکار در زمستان لباس سیاه را می‌پوشید و در روز تولدتان و همچنین در روز 14 زمستان لباس خوستگاری را بپوشید. اگر این کارها را بدرستی انجام دهید مادر بزرگ Ellen برای شما و سگتان کفش پشمی می‌دوزد که در خانه آنرا می‌پوشید.

H moon.ir Ellen Gift آموزشی
H moon.ir Ellen Gift 2 آموزشی

3- در سال سوم اگر Karen زنتان باشد روزی او به مریضی سختی مبتلا می‌شود که دکتر شما را وادار به رفتن به دهکده ای دیگر می‌کند. شما وقتی به دهکده می‌روید مردمانی جدید خواهید دید باید هرچه زودتر داروی Karen را پیدا کنید برای اینکار باید بطرف شمال دهکده به بیمارستان (Hospital) رفته و برگ را در آنجا به قیمت 1000 سکه بخرید. وقتی برمی‌گردید اتفاقات زیبایی را می‌بینید از جمله: دیدن Won که توسط John پلیس دهکده دستگیر شده و شما می‌توانید به مجتمع سگ‌ها بروید که تابلوی بزرگی برسر درب آن با عکسی از صورت یک سگ. می‌باشد شما می‌توانید دو سگ پلیسی را که زنجیر نیز می‌توان به آنها زد از آنجا بخرید. البته این سگ‌ها بسیار گران و به رنگ‌های سیاه و قهوه‌ای بوده و با خریدنشان 4 درصد به مزرعه‌تان اضافه می‌شود.

همچنین این‌ها از مواردی هستند که مدرک و منبعی برایشان پیدا نشد. با جستجو در منابع و انجمن‌های فعال خارجی حتی به طور کل 100% شدن مزرعه رد شده و در بهترین حالت و نسخه های خاص به دلیل وجود نواقصی در بازی نهایتا به 98% دست پیدا می‌کنید که در بیشتر نسخه ها حتی 88% نهایت درصدی است که می‌توانید کسب کنید.

 

2- تصاویر و ویدئوهای ساختگی در اینترنت

از موارد دیگه ای که بسیار به این شایعه دامن زد انتشار ویدیوها و تصاویر ساختگی با کیفیتی مشابه کیفیت بازی بود که البته به وضوح تقلبی بودن آن‌ها مشخص بود اما به هر دلیل باعث قوت گرفتن این موضوع شد هرچند که مقصود سازنده‌ی آن‌ها به هیچ عنوان پخش شایعه نبوده و صرفا جهت سرگرمی این تصاویر و ویدیوهارو خلق می‌کرده و حتی روحشم خبر نداشته که حتی چنین شایعاتی وجود دارند، اما اینجا ایران است.

تصاویر و ویدیو هایی که توسط شخصی با نام مستعار Hoax در فضای مجازی قرار میگرفت که چند نمونه از ان را میتوانید در زیر ببینید.

منبع: facebook.com/Hoax-Harvest-Moon-Back-To-Nature-Indonesia

H moon.ir Hoax 1 آموزشی

3- پاکت استیشن (PocketStation)

یکی دیگه از مواردی که خیلی سر و صدا بپا کرد، پاکت استیشن بود. گفته می‌شه با بدست اوردن پاکت استیشن قدرت‌های غیر معمولی تو بازی بدست میارید؛ مثل قرمز شدن قلب دخترهای بازی تنها با یک گل، یا بزرگ شدن خونه بدون نیاز به چوب. ولی واقعا پاکت استیشن چیه و این موارد چقدر صحت داره؟

H moon.ir PocketStation 1 آموزشی

اول از همه اینو بگم که پاکت استیشن اوایل به تعداد 60 هزار تو ژاپن تولید شد و خب فروش نسبتا موفقی هم داشت؛ ولی تولیدش همینجا متوقف شد و دیگه به نسخه‌ی انگلیسی بازی نرسید. پس پاکت استیشن فقط روی نسخه ژاپنی بازی کاربرد داره. حالا پاکت استیشن به چه دردی میخوره؟ در واقع پاکت استیشن نوعی مموری کارته. درست متوجه شدید کارش سیو کردن بازی شماست. ولی چه فرقی با یه مموری کارت معمولی داره؟

با وصل کردن پاکت استیشن به کنسول PS1 خودتون می‌تونید به انتخاب خودتون یکی از کوتوله‌های بازی رو داخل پاکت استیشن بندازید؛ بعد از اون توی صفحه‌ی پیکسلی خود پاکت استیشن میتونید با اون کوتوله وارد یه سری مینی گیم ساده بشید که با انجام این کار و سپس برگردوندن کوتوله به بازی خودتون قلب کوتوله‌ی شما بیشتر می‌شه. این شکلی می‌تونید بیشتر از اون کوتوله برای کار تو مزرعه استفاده کنید.

و خب این تنها کاریه که پاکت استیشن برای شما انجام می‌ده.

منبع: bokujoumonogatari-habesutomoon

H moon.ir PocketStation 2 آموزشی
H moon.ir PocketStation 2 آموزشی

4- بازی ای که صد درصد نمی‌شه!!

سوالی که اینجا پیش می‌یاد اینه که این بازی درصدش به 100% می‌رسه یا نه؟ خیلی خلاصه بخوام جواب بدم نه!

این بازی با اینکه یه درصدی داره و خیلی سختم بالا میره ولی در نهایت درصدش هیچ‌وقت به صد نمیرسه. بیاید کامل باهم بررسی کنیم که بازی تا چند درصد بالا می‌ره.

1- توت‌های قدرتی 10% *

2- قلب سگ 10%

3- قلب اسب 10%

4- ارتقای خونه 10%

5- پر کردن مرغداری 10%

6- پر کردن گاوداری (هم گاو هم گوسفند) 20%

7- قلب همسر 10%

8- قلب فرزند 10%

9- دستور پخت (هر 8 غذا 1%) 8%

 

مجموع همه‌ش می‌شه 98 درصد که دو درصد کم داره که این درصد بازی تو نسخه پسره و تو نسخه دختر این درصد تا 99 بالا می‌ره.

* لازم به ذکره که توت قدرتی تو خیلی نسخه‌ها درصد نمی‌ده. (خودم ندیدم تو نسخه‌ای به جز نسخه دختر بازی درصد بدن)

منبع: www.skyrender.net

5- یک کلاغ، چهل کلاغ

و اما از مهم‌ترین مواردی که حتی در زندگی روزمره با آن طرف هستیم، شایعه پراکنی و یک کلاغ چهل کلاغ!!!

همیشه در انجمن‌ها و صفحات مجازی این بازی عده‌ای ادعای رفتن به شهر و تایید راهنماهای کتاب داشتند، نکته جالب اینجاست که همگی به اتفاق مموری کارتشون سوخته بود و save بازی آن‌ها حذف شده و هرگز بعد اون نتونستن به شهر برن یا ایتم‌های مخفی (خیالی) را به دست بیارند.

از نکات جالب این بود که این اشخاص، علارغم سن بالا ادعای این موضوع را داشتند و هرگز نتوانستند هیچ مدرکی حتی به صورت تصویر ارائه دهند اما تنها چیزی که به آن اصرار داشتند واقعی بودن این شایعات بود که شک را در افرادی که چشماشون به دهن افراد است را بیشتر می‌کرد و به این شایعه بیش از پیش دامن می‌زد طوری که به جد باور می‌کردند همه این موارد واقعی هستند و عدم توانایی در ارائه‌ی مدرک را گردن نسخه اشتباه، CD اشتباه، اشتباه بازی کردن، عدم هماهنگی ستاره‌ها و انرژی پس رونده‌ی سیاره‌ی زحل می‌انداختند. هرچند که چندین سال انرژی صرف پیدا کردن چیزی که وجود نداره شد و در نهایت بی‌نتیجه ماند اما هنوز هم به حرف‌های بی‌اساس قدیمی خودشون پایبند هستند و با تعصب جبهه‌ی خودشون رو حفظ کردند.

(حتی هیچ منبع و تصویر موثقی از وجود این آیتم‌ها و شهر در هیچ جای اینترنت پیدا نشد به این معنی که هیچکس در هیچ کجای دنیا اثری از این خرافات ندیده، اما عده ای که خودشون رو برگزیده خدا و عیسی مسیح می‌دانستند ادعای وجود آن را می‌کردند.)

این قضیه به خودی خود یک مسئله‌ی بی ارزش و بیهودست اما در همه‌ی این‌ها یک درس زندگی وجود داره!!

باید تا الان فهمیده باشید که تمامی این موضوعات چیزی جز شایعه و داستان نبوده، نبودن هیچ مدرکی میتونه بهترین علت برای اون باشه.

این بند رو برای افراد متعصبی که این متن رو میخونند اضافه کنم که من و دوستان من صرفا به دنبال واقعیت میگردند و تنها چیزهایی را که با چشمان خود ببینند باور می‌کنند و چه خوبه که برای یکبار هم در زندگی خود به ذهن خودتون رجوع کرده و به این موضوع فکر کنید که شاید باور کردن این شایعات و داستان ها شیرین باشه اما چیزی که وجود داره واقعیته و شیرینی این لحظات ارزش گول زدن و احمق جلوه دادن خودتونو نداره و تعصب در هر زمینه‌ای و به هر شکلی مخرب است.

همیشه گفتند که هیچ از آن که شنیدی و نیمی از آنچه دیدی را باور کن. و در انتها چه خوبه که ادم با واقعیت روبرو باشه

بهتره که با دونستن بدترین ها ناراحت باشی تا در بهشت احمق‌ها خوشحال. (داستایوفسکی)

توجه: تمام تصاویر و ویدئویی که از بازی در بالا اومد یا توسط گروه Hoax ساخته شدند، یا ساخته‌ی گروه H-moon.ir بودند. (توسط دوست عزیز هنرمند)

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *